וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייר עושה למניה מה שקליין עושה לרצועה

נתן ליפסון

19.6.2001 / 12:04

ביום שישי תתקיים אסיפה כללית חשובה לבעל השליטה ב-IES

טריקים, סיבובים, תעלולים ותמרונים פיננסיים - המשקיעים בבורסה ראו כבר הרבה מהם. המנגנונים מגוונים והמוח של בעלי השליטה לא מפסיק לעבוד. אבל הודעה כמו זאת של איי.אי.אס מהיום - זה כבר חידוש.

איי.אי.אס הודיעה היום למעשה על כך שיצרה מעין "רצועת ניוד" למניה שלה. מה שדוד קליין עושה (או יותר נכון כבר רוצה להפסיק לעשות) לשקל - חיים גייר, בעל השליטה באיי.אי.אס, רוצה לעשות למניה שלו.

וככה זה הולך. דירקטוריון איי.אי.אס החליט אתמול כי אם - במהלך השנה הקרובה ובכל תקופה של 90 יום - המחיר הממוצע של מניית החברה לא יעלה על 9 שקלים (עתה המניה נסחרת ב-6.65 שקלים), אזי החברה תפעל "בהקדם האפשרי" לאחר תום 12 החודשים הקרובים, לרכישת מיליון מניות מבעלי המניות של החברה שאינם בעלי השליטה במחיר של 9 שקלים למניה.

נכון, זה לא בדיוק כמו רצועת ניוד כי הרצפה היא בעצם ממוצע ולא המחיר בכל רגע ורגע; ונכון, זה לא בדיוק רצועת ניוד כי אין מחויבות לכך שהמחיר יהיה מעל 9 שקלים; ונכון, זה לא בדיוק רצועת ניוד כי הרכישה, אם בכלל, תהיה רק בעוד שנה.

אבל העיקרון דומה: בשני המקרים "בעלי השליטה" מעוניינים לקבוע מחיר רצפה לנכס מסוים - קליין לשקל וגייר למניות איי.אי.אס. ויסות אינה ככל הנראה מלה בלתי-מתאימה למדיניות הזאת.

אז למה איי.אי.אס החליטה שרק בעלי מניות שאינם בעלי השליטה יוכלו ליהנות מהמנגנון הזה? גייר מאמין בחברה שלו? אין בעיה - מדוע שלא יבצע רכישה "רגילה" של מניות איי.אי.אס (Buy Back) כמו כולם? למה המנגנון הספציפי והחדשני הזה? ולמה דווקא היום?

אסיפת בעלי המניות

ביום שישי הקרוב בעשר בבוקר, כשלרוב האנשים יש משהו טוב יותר לעשות, איי.אי.אס תקיים אסיפת בעלי מניות.

על סדר יומה של האסיפה שתי החלטות, ואלה עיקריהן: הראשונה היא לאשר לגייר שכר של 83 אלף שקל בחודש בעבור שירותיו כיו"ר "בהיקף של לפחות מחצית המשרה", כלומר בטח שלא משרה מלאה, בוודאי בהתחשב בכך שלגייר עיסוקים נוספים.

השנייה היא שאיי.אי.אס תרכוש מאומגה - החברה שבשליטת גייר ושמחזיקה בשליטה באיי.אי.אס - 32% ממניות סמיקום תמורת 8.5 מיליון שקל במזומן ועוד 198 אלף מניות איי.אי.אס, השוות היום 1.3 מיליון שקל, כלומר תמורת כ-10 מיליון שקל סך הכל.

מי זאת סמיקום? סמיקום היא חברה בורסאית עם אפס סחירות, שהפעם האחרונה שמחיר המניה שלה השתנה היתה בדצמבר 2000. החברה מרוויחה משהו כמו חצי מיליון דולר בשנה.

שווי השוק של סמיקום הוא 25.3 מיליון שקל, כלומר גייר דורש בעבור המניות שהוא מתכוון למכור לאיי.אי.אס ושאינן מקנות שליטה, פרמיה של 25%. וזה עוד בעבור מניות שהסיכוי למכור אותן, לפחות בתנאים של היום, הוא אפסי, מה שמצדיק, לפחות לכאורה, דיסקאונט ולא פרמיה.

אתם הייתם מצביעים בעד עסקה כזאת? ואם היו מציעים לכם מנגנון שמטרתו לשפר את הסיכוי שהמניה שיש לכם באיי.אי.אס תיסחר קרוב ל-9 שקלים לעומת 25% פחות מזה היום - האם זה היה משפר את הסיכויים שתבואו ביום שישי בבוקר למשרדי החברה ברמת גן ותרימו את היד בעד? או לפחות שלא תבואו כדי להתנגד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully