וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חיילים פורצים לבתי הכנסת בנווה דקלים כדי לפנות בכוח את המתבצרים

יאיר אטינגר

18.8.2005 / 16:01

נכשל המו"מ בין המשטרה למועצת יש"ע; הצדדים הסכימו שלא לנקוט אלימות בעימות; המתבצרים משליכים בקבוקי מים מהגגות על החיילים ושפכו שמן על כבש העלייה לבתי הכנסת



מאת יאיר אטינגר, ניר חסון, עמוס הראל, יובל אזולאי ויואב שטרן



צה"ל החל ב-15:30 בפריצה בכוח לבתי הכנסת בנוה דקלים. מאות חיילים החלו בריצה לתוך בתי הכנסת, בעוד המתנחלים משליכים עליהם בקבוקי מים מגג בית הכנסת. משא ומתן בין ראש המחוז הדרומי במשטרה אורי בר-לב לראשי מועצת יש"ע נמשך עד לרגע האחרון, אך לא הביא להסכמה. בר-לב הודיע למנהיגי המתנחלים כי ב-15:30 ייכנסו השוטרים לבתי הכנסת, ועד אז יוכלו המתבצרים לצאת ללא עימות. שני הצדדים התחייבו שלא לנקוט אלימות בפינוי. המתבצרים ממתינים לכוחות על רצפת בית הכנסת, בזרועות חבוקות.



בצהריים נתנו הרבנים תדריך אחרון למתבצרים, והנחו אותם להיאחז בתוקף בבתי הכנסת. המתבצרים שפכו שמן על כבש העלייה למתחם בתי הכנסת, הוציאו רהיטים מבית הכנסת והקימו מהם מתרס. נציגי מועצת יש"ע קוראים למתנחלים להיכנס לבתי הכנסת ולנעול עליהם את הדלתות. מאות מתנחלים ומסתננים, רובם בני נוער, מתבצרים בשניים משלושת בתי הכנסת שבמתחם, הנשים באשכנזי והגברים בספרדי. לקראת הפריצה הזרימה המשטרה עשרות אוטובוסים לבתי הכנסת, כדי להסיע את המתבצרים לאחר שבית הכנסת יפונו.



קודם לכן פינו כוחות הביטחון בית נוסף בנוה דקלים, שבו התבצרו כעשרה בני נוער. נוסף על בית הכנסת נותרו בהתנחלות עשרות בודדות של משפחות, בעיקר של בעלי תפקידים בהתנחלות.



ראשי מועצת יש"ע ורבני יש"ע כונסו הבוקר כדי להחליט על המשך ההתבצרות במקום. ראשי המועצה גם קיימו משא ומתן עם מפקד מחוז הדרום במשטרה, אורי בר-לב, ואולם לא סוכם בו על פינוי בתי הכנסת בהסכמה. לפי ההצעה שנדונה ונדחתה, יתפללו אנשי כוחות הביטחון תפילת אבל עם המתנחלים, ואז יתחילו המתבצרים לעזוב את בית הכנסת.



צה"ל החל הבוקר בפינוי המשפחות האחרונות שנותרו בהתנחלות מבתיהן. עשרות המשפחות שנותרו בהתנחלות, מתוך כ-460 המשפחות שהתגוררו בה, מפונות כעת. יחידה מיוחדת שתפקידה לפרוץ את הבתים הגיעה למקום התבצרות נוסף בבית בהתנחלות. יחידה זו נאלצה לנסר את דלתות אחד הבתים בהתנחלות שגם בו נערכה התבצרות.



צה"ל התכוון להשלים את פינוי ההתנחלות אמש, אך לבסוף התירו כוחות הביטחון למתבצרים ללון בבית הכנסת, בעקבות סיכום של ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי) ומפקד אוגדת הפינוי, תא"ל גרשון הכהן. בהתנחלות שוהים להערכת צה"ל כ-1,800 מסתננים, רבים מהם בבית הכנסת.



אתמול פינה כוח משטרתי את עשרת חסידי חב"ד, רובם תושבי ברוקלין, שהתבצרו במקלט המדרשה לבנות בהתנחלות ודרשו את שחרור החייל הסרבן אבי ביבר. ישיבת "תורת החיים", שבמערכת הביטחון חששו שתהיה מוקד קיצוני ואלים, פונתה בלא התנגדות בתום מו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully