וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

און טראק: ההכנסות צמחו ב-18% ביחס לרבעון הקודם ל-7.8 מיליון דולר - אך גם ההפסד צמח ל-3 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

18.8.2005 / 16:00

עודד בשן, נשיא ומנכ"ל: הירידה בשולי הרווח הגולמי ל-35% היא תוצאה של פרויקטים הנושאים שולי רווח נמוכים בשלבים הראשונים; ההוצאות התפעוליות - 73% מהמחזור



חברת ספגה באחרונה מכה לא קטנה כאשר היא מצאה את עצמה מחוץ למכרז הדרכונים האלקטרוניים האמריקאים. זכייה בו, לצד חברות נוספות, היתה יכולה לדשן היטב את שורת ההכנסות במהלך 2006 בעקבות הנפקת מיליוני דרכונים חדישים לאזרחי ארה"ב. אולם דו"חות הרבעון השני של און טראק שפורסמו היום מזכירים שהחברה מראש פינה, המתמחה בשבבים לכרטיסים חכמים, אינה מתקיימת רק על פרויקט אחד. בכל זאת. און טראק מוכרת בקצב של כ-28 מיליון דולר בשנה גם בלי זכייה במכרז הדרכונים.



און טראק מכרה ברבעון השני בקצב של 7.8 מיליון דולר, עלייה של 70% ביחס לרבעון המקביל ושל 18% ביחס לרבעון הקודם. עם זאת, העלייה הנאה במכירות אוזנה על ידי ירידה בשולי הרווח הגולמי. ברבעון שחלף היו שולי הרווח 35% לעומת 38% ברבעון המקביל. עודד בשן, הנשיא והמנכ"ל, ציין כי העלייה המהירה בהכנסות מייצגת את ההתפתחויות המהירות בשוק הכרטיסים החכמים ללא מגע בעולם, בעיקר בארה"ב. בשן ציין כי הירידה בשולי הרווח הגולמי - 35% גם במחצית הראשונה של השנה - היא בגלל אופי הפרויקטים, הנושאים שולי רווח נמוכים בשלבים המוקדמים שלהם.



מעבר לשולי הרווח הגולמי שהידרדרו, כולל דו"ח הרווח והפסד של און טראק גם הוצאות תפעוליות גבוהות מאוד. ברבעון שחלף הן הסתכמו ב-5.7 מיליון דולר - 73% מהמחזור. בהתאם לכך, און טראק מדווחת על הפסד נקי גבוה - 3 מיליון דולר, 34 סנט למניה. ברבעון המקביל הפסידה החברה 3.9 מיליון דולר, וברבעון הקודם הצליח ההפסד להצטמצם ל-1.7 מיליון דולר.







בכנס שקיים לפני מספר חודשים בית ההשקעות CIBC ציין בשן כי און טראק יכולה להתאזן בשורה התחתונה תחת מכירות של 30 מיליון דולר בשנה - לא כל כך רחוק מקצב המכירות הנוכחי של 14.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2005. בשן הוסיף אז כי המחצית השנייה של 2005 תהיה טובה יותר מהראשונה. החברה תקיים ב-17:00 שיחת ועידה לדיון בתוצאות שפורסמו, ושם ייתכן כי בשן ימסור תחזית להמשך.



בחודש האחרון צנחה מניית און טראק ב-20% למחיר של 12.2 דולר בעקבות ההשעיה ממכרז הדרכונים האמריקאי. און טראק נסחרת בגרמניה ובוול סטריט לפי שווי שוק של 105 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully