וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסייטק מתכוננת להנפקה: חתמה על הסכם שיווק עולמי למערכותיה עם GE

עמי גינזבורג

18.8.2005 / 17:31

מנכ"ל אינסייטק, עודד טמיר: "ההסכם קובע כמות מינימום למכירות GE, שמתחתיה היא מאבדת את הבלעדיות; ההשפעה המהותית של ההסכם תורגש ב-2006"



חברת הציוד הרפואי אינסייטק עושה עוד צעד להשבחת שווייה לקראת הנפקה אפשרית בנאסד"ק בחודשים הקרובים. אינסייטק הודיעה כי חתמה על הסכם בלעדיות לשיווק המערכות שלה עם החטיבה הרפואית של , GE הלת'קייר.



בהסכם נקבע כי GE תקבל זכויות בלעדיות לשיווק בכל העולם, למעט יפאן ורוסיה, שבהן כבר יש לאינסייטק הסכמי הפצה פעילים. ההסכם עם GE יהיה תקף ל-5 שנים.



GE היא בעלת מניות מיעוט באינסייטק, ומחזיקה ב-21% ממניותיה. בעלת השליטה באינסייטק היא אלביט הדמיה, המחזיקה בכ-67% ממניותיה (לפני דילול).



המערכת שמשווקת כיום אינסייטק מסוגלת להפוך מתקני הדמייה בתהודה מגנטית (MRI) למערכות להסרת גידולים תוך גופיים באופן לא פולשני. זאת' באמצעות מיקוד של קרן האולטראסאונד וחימום מבוקר שלה לצורך הסרת רקמות חולות.



כיום יש לאינסייטק אישור לשווק בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם מערכת שמסירה גידולים שפירים ברחם (מיומות), והחברה מפתחת אפליקציות לטיפול בגידולים סרטניים נוספים. המערכות של אינסייטק מותאמות כיום רק למכשירי ה-MRI של GE' ולא ניתן עדיין להשתמש בהם במערכות של חברות מתחרות כו סימנס או פיליפס.



מנכ"ל אינסייטק, עודד טמיר, הסביר היום כי ההסכם נערך באופן שלא יפגע בזכויותיה של אינסייטק בעתיד: "אנחנו רואים בהסכם צעד משמעותי בביסוס העסקי והכלכלי של אינסייטק", אמר טמיר. "GE מחזיקים כיום בסיס התקנות של כ-40% ממערכות ה-MRI בעולם, ומכירת המערכות של אינסייטק תסייע לה לשווק מערכות MRI נוספות או לשדרג מערכות שכבר מותקנות".



"למדנו לקח מהמקרה של מדינול, ההסכם דואג ש-GE לא תוכל לנצל לרעה את מעמדה כדי לפגוע בעתיד של אינסייטק", הסביר טמיר. "ההסכם קובע כמות מינימלית שעל GE למכור בכל שנה, ואם היא לא תעמוד בו היא תאבד את הבלעדיות. בנוסף לכך, לאינסייטק יש זכות להקים בכל מקום בעולם מערך הפצה עצמאי משל עצמה, שיעבוד לצידה של GE".



טמיר הסביר כי ההסכם מגדיר חלוקת אחריות בין החברות, כאשר תפקידה של GE יהיה בעיקר בהצגת המערכת ללקוח וחתימת העסקה, ואילו המכירה בפועל, ההתקנה ומתן השירות יהיו באחריותה של אינסייטק. GE תקבל עמלה על כל מכירה, והיא לא תוכל להציע את המערכות שלה במחיר נמוך ממיליון דולר ליחידה.



"תהליך המכירה של מערכת של אינסייטק זה דבר שלוקח בין 6 ל-21 חודשים", אמר טמיר. "אנחנו מעריכים שעיקר ההשפעה של ההסכם תבוא לידי ביטוי רק מ-2006".



אינסייטק סיימה את 2004 עם מכירות של כ-10-9 מיליון דולר. על פי התחזיות החברה אמורה לסיים את 2005 עם הכנסות של 30-25 מיליון דולר.



טמיר לא היה מוכן להוסיף פרטים על התקדמות בתהליך ההנפקה של אינסייטק. לדבריו, לחברה יש מספיק מזומן לצרכיה בעקבות גיוס ההון שהיא ביצעה מבעלי המניות שלה בסוף 2004. על פי ידיעות בעבר, אינסייטק מבקשת להנפיק את מניותיה בארה"ב לפי שווי חברה של כמיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully