וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בשילה בהארכת מעצר: אני מקווה שירצחו את שרון

רוני זינגר

18.8.2005 / 18:32

המחבל מהפיגוע בשילה הובא להארכת מעצר ואמר: "אני לא מצטער על מה שעשיתי"; השב"כ לרבנים: הפעילו השפעתכם לפני שתגיע נקמה אמר



מאת רוני זינגר, עמירם ברקת וארנון רגולר

אשר וייסגאן, המחבל היהודי שרצח אתמול ארבעה פלשתינאים בפיגוע ירי באזור התעשייה של ההתנחלות שילה, הובא הבוקר (חמישי) להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקוה. בכניסה לדיון אמר וייסגאן: "אני לא מצטער על מה שעשיתי. אני מקווה שמישהו גם ירצח את שרון". וייסגאן, בן 38 משבות רחל, עובד כנהג הסעות במקצועו.



ראש השב"כ, יובל דיסקין ובכירי השירות ניהלו מאז הפיגוע בשילה אתמול שורת שיחות עם רבנים וראשי ציבור בקרב המתנחלים ואף עם הרבנים הראשיים לישראל, בהן הזהירו מפני המשמעות הקשה של פיגועים יהודיים באוכלוסיה ערבית ואמרו כי הדבר עלול להביא לסחרור של מעשי נקמה פלשתיניים הן בגדה והן ברצועה, תוך כדי ההתנתקות. ראשי השירות ביקשו מהרבנים להפעיל את השפעתם כדי למנוע פיגועים.



וייסגן הסיע את הפועלים לביתם בסיום יום העבודה. סמוך ל-16:50, ביציאה מאזור התעשייה של ההתנחלות שילה, עצר וייסגן את רכבו. הוא ניגש למאבטח, ביקש כוס מים, ואז חטף ממנו את נשקו באיומי סכין. הוא ירה למוות בשני הפועלים שהסיע ברכב, ואז רץ למפעל באזור התעשייה וירה בשלושה פועלים פלשתינאים נוספים. הוא הרג אחד מהם ופצע את השניים האחרים, האחד באורח אנוש והשני בינוני. הפצועים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ואחד מהם מת מפצעיו לאחר כמה שעות. לאחר שהשתלטו על המחבל הוא נעצר ונלקח לחקירה בתחנת בנימין, אך סירב לפרט את מניעיו. וייסגן אינו מוכר למשטרה.



ההרוגים בפיגוע הם מוחמד מנסור, בן 45; בסאם טוואפשה, בן 27 מהכפר סנג'יל שעל כביש רמאללה-שכם; חליל וולוויל, בן 40 מקלקיליה; ואוסמה מוסא טוואפשה, בן 33 גם הוא מהכפר סנג`יל. לטענת מקורות פלשתיניים, חלק מהנפגעים הכירו בעבר את המחבל, שכן הוא עסק בהסעת פועלים פלשתינאים.



גורמים צבאיים אמרו ל"הארץ", כי הם מצפים מהרבנים הבולטים של ההתנחלויות באזור שילה להוקיע באופן חד משמעי את הפיגוע. בצה"ל הוסיפו, כי זהו פיגוע שני שמבצעיו באים מהתנחלויות באזור, וכי העדר גינוי חד משמעי מצד הרבנים עלול לסכן את חייהם של חפים מפשע. קצינים בכירים מסרו, כי פנו לרבנים באזור ובהם הרב בן ציון עמר, רב ההתנחלות "שבות רחל", ודרשו מהם להתנער מהמעשים ולגנותם בפומבי, אך עד כה נמנעו הרבנים מלעשות כן.



ראש הממשלה, אריאל שרון, שוחח אמש עם שר הביטחון, שאול מופז; מפכ"ל המשטרה, משה קארדי; הרמטכ"ל, דן חלוץ; וראש השב"כ, יובל דיסקין. שרון הנחה את ראשי מערכת הביטחון להתייחס בחומרה לכל ניסיון פגיעה בחפים מפשע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully