וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית חטיבת האינטרנט של סוני נפלה ב-11% ביום הראשון למסחר

דפנה מאור

20.6.2001 / 17:21

המשקיעים מתקשים להעריך את שוויה של מניית המעקב, אשר גייסה עבור סוני 82 מיליון דולר בלבד

המסחר במניית המעקב לחטיבת שירותי האינטרנט של סוני נפתח היום ברגל שמאל בטוקיו. בסיום המסחר נפלה המניה ב-11%, בעקבות בריחת המשקיעים ממניות אינטרנט. המניה, שהונפקה במחיר של 3,300 ין, נפלה בסגירה ל-2,950 ין.

חטיבת סוני קומיוקיישנס נטוורקס מפעילה שירות אינטרנט בשם So-Net ביפאן ומשרתת 1.6 מיליון מנויים. סוני לא הצליחה לעמוד ביעד של 2.5 מיליון משתמשים במארס 2001. החברה מקווה להגיע ל-5 מיליון מנויים עד מארס 2002.

המניה שהחלה להיסחר היום היא מניית המעקב הראשונה שהונפקה ביפאן. מניית מעקב איננה מעניקה בעלות על החטיבה, אלא מעניקה למשקיעים מכשיר פיננסי העוקב אחר ביצועים של יחידות מסוימות בתוך חברות.

בדרך כלל מדובר בחטיבות בעלות צמיחה מהירה יותר מהצמיחה של כל חברה. דוגמה למניית מעקב שהונפקה בשנה החולפת בארה"ב היא AT&T וויירלס (סימול AWE), חטיבת האלחוט של AT&T.

גם על רקע נפילתן הקשה של מניות האינטרנט בטוקיו ובשוקי ההון בעולם, היתה נפילתה של המניה מכה קשה לסוני. סמנכ"ל התפעול של החברה הוציא לאחר סגירת המסחר הודעה לפיה החברה מצטערת על כך שהמניה נפלה מתחת למחיר ההנפקה. "אנחנו לוקחים זאת ברצינות", נאמר בהודעה, "נראה כי יידרש לשוק זמן כדי להעריך את המניה בצורה נאותה".

אחת הסיבות לפגיעה במעמדה של המניה, היא שלמשקיעים אין דרך להעריך את שוויה באופן אובייקטיווי. לחטיבה אין רווחים, ואם מספר מנוייה יצמח במהירות, היא תידרש להשקיע בתשתיות ופרסום בצורה שתפגע בסיכויים לשפר את מצבה הפיננסי במהירות. מספרם הגדל של ספקיות שירותי האינטרנט ביפאן מקשה אף הוא על השגת רווחיות. סוני גייסה בהנפקת מניית המעקב 82.1 מיליון דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully