וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למגזר העסקי בארה"ב במאבק להגבלת תביעות ייצוגיות נגד חברות

סוכנויות הידיעות

18.8.2005 / 22:13

בית המשפט העליון של אילינוי קבע כי תביעה ייצוגית נגד חברת ביטוח רכב לא היתה תקינה משום שקובצו בה יחד תביעות מגוונות מדי; מניית יצרנית הסיגריות אלטריה, העומדת בפני תביעה ייצוגית, קופצת ב-5%



ניצחון למגזר העסקי בארה"ב במאבקו למען הגבלת תביעות ייצוגיות של לקוחות נגד חברות. בית המשפט העליון של מדינת אילינוי הפך היום פסיקה של ערכאה נמוכה יותר במסגרת תביעה ייצוגית נגד חברת ביטוח הרכב סטייט פארם מיוצ'ואל אוטומוביל אינשורנס.



בית המשפט קבע כי התביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה בגין שימוש בחלקי רכב זולים באיכות ירודה, שלטענת התובעים היוותה הפרה של תנאי פוליסות הביטוח שלה, ושבעקבותיה הוטל על החברה לשלם ללקוחות פיצויים בסך של מיליארד דולר, אינה תקינה, וכי 4.7 מיליון תביעות שקובצו יחד לכדי תביעה ייצוגית מגוונות מדי מכדי להיכלל תחת תביעה אחת.



בעקבות הפסיקה פירסמה לשכת המסחר של ארה"ב הודעה, בה נאמר כי החלטת בית המשפט "מהווה איתות לכך שמערכת המשפט לא תסבול ניצול לרעה של תביעות ייצוגיות נגד חברות".



בעקבות הפסיקה קפצה מניית אלטריה (סימול MO), יצרנית הסיגריות הגדולה בעולם, ב-4.6% על רקע הערכות כי הפסיקה בתביעה נגד סטייט פארם תפעל לטובתה של ענקית הסיגריות בתביעה ייצוגית בסך 10.1 מיליארד דולר שתלויה ועומדת נגדה, בגין הטעיית מעשנים בטענה כי סיגריות "לייט" מזיקות פחות לבריאות מאשר סיגריות רגילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully