וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': המלאי של אם סיסטמס עומד להעיק בכבדות על רווחיה השנה

רמי קפלן

20.6.2001 / 23:03

החברה עומדת למחוק מלאי של 10 מיליון ד' בדו"חות הרבעון השני; בבית ההשקעות משנים את תחזית ההפסד השנתי מ-27 סנט ל-56 סנט למניה ומעניקים המלצת "נייטרלי"

עסקיה של יצרנית זכרונות הפלאש אם סיסטמס אינם מזהירים לאחרונה כפי שהתבשר הציבור שלשום, עת הודיעה החברה כי לא תעמוד אף בתחזיות המונמכות שלה לרבעון השני. ההכנסות לרבעון הזה יעמדו רק על 9 מיליון דולר, לעומת 15.2 מיליון ברבעון הקודם, וההפסד יעמיק ל-14 סנט למניה, לעומת 7 סנטים ברבעון הקודם.

אולם מלבד ההאטה התפעולית של אם סיסטמס, צפויים הרווחים להיפגע השנה באופן משמעותי גם כתוצאה מגורם נוסף - המלאים המצטברים במחסניה של החברה. אי לכך, מקצץ בית ההשקעות מריל לינץ' את תחזיות הרווח של אם סיסטמס בחדות.

תחת תחזית לרווח של 17 סנט ברבעון השני מצפים עכשיו במריל לינץ' להפסד של 15 סנט. בשנת 2001 כולה, שבא היתה אמורה אם סיסטמס להפסיד רק 27 סנט, היא צפויה עתה להפסד עמוק יותר - 56 סנט. כזכור, בסיכום שנת 2000 עוד עמדה שורת הרווח למניה על 45 סנט.

המלאי הצבור במחסניה של אם סיסטמס מגיע לכ-90% מכלל המכירות הצפויות ברבעון השני, כפליים מהרמה המקובלת ברבעונים הקודמים. לדעת מריל לינץ', רמת המלאי הרצויה אינה צריכה לעבור את השיעור של 50% מכלל המכירות הרבעוניות. ואכן, אם סיסטמס נאלצה למחוק ברבעון הראשון 11.4 מיליון דולר בגין 30% מהמלאי של שנת 2000.

בהתאם, מעריכה האנליסטית אילנה טרסון, תיאלץ אם סיסטמס למחוק כ-10 מיליון דולר נוספים בסוף הרבעון השני, שהם כ-35% מרמת המלאי של החברה ברבעון הראשון. מעבר לכך, כל עוד לא יחול שיפור ניכר בשורת ההכנסות של החברה, תמשכנה מחיקות המלאי להיות חלק מהשיגרה החשבונאית של יצרנית זכרונות הפלאש.

טרסון לא מפגינה אמון רב בביצועיה של מניית אם סיסטמס בעתיד הקרוב ומותירה את המלצת "נייטרלי" למניה. מהשוואה למכפיל של המתחרה סנדיסק (סימול:SNDK) עולה כי מניית אם סיסטמס יקרה באופן יחסי. היא נסחרת כיום במכפיל הכנסות 6 לעומת מכפיל של 4.1 של החברה המתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully