וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: עשרות ישראלים יתבעו את יצרנית ויוקס

רן רזניק

21.8.2005 / 1:19

זאת לאחר שבימ"ש בטקסס קבע בפסק דין תקדימי כי חברת מרק, יצרנית ויוקס, אחראית למותו של אדם והורה לה לשלם 229 מיליון דולר פיצויים



מאת רן רזניק וסוכנויות הידיעות

על פי הערכות משפטנים שעוסקים בתביעות נזיקין רפואיות, ישראלים רבים שטופלו על ידי משכך הכאבים ויוקס מתוצרת חברת תרופת האמריקאית מרק (Merck), יגישו תביעה נגד החברה בארה"ב, בדרישה לקבלת פיצויים כספיים על הנזק שניגרם להם.



בית משפט בטקסס קבע ביום שישי בפסק דין תקדימי, כי חברת מרק אחראית למותו של אדם שנטל ויוקס. בית המשפט הורה לחברת מרק לשלם 229 מיליון דולר לקרול ארנסט, אלמנתו של רוברט ארנסט שמת בגיל 59 מהתקף לב כתוצאה משימוש בתרופה.



על פי הערכת המשפטנים, מדובר בעשרות ישראלים שיגישו תביעות, בנוסף לישראלים שכבר הגישו תביעות נגד חברת מרק בארץ, במסגרת שתי תביעות ייצוגיות שהוגשו לפני כשנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



לדברי עו"ד ורד שדות, שמצייגת את אחת מפירמות עורכי הדין באה"ב שתבעה את חברת התרופות, כבר פנו אליה ישראלים רבים שבודקים את האפשרות להגיש תביעה משפטית בארה"ב נגד החברה. על פי הערכות, בארה"ב כבר הוגשו כ-4,000 תביעות של אמריקאים נגד החברה.



בית המשפט בטקסס קבע שמרק המעיטה במידת הנזק שעלולה התרופה לגרום, גם לאחר שדווח על מקרים שהיו אמורים לעורר את חשדותיה. מחברת מרק נמסר אתמול, כי החברה תערער על פסק הדין התקדימי, "אנו מאמינים כי התובעים לא עמדו בסטנדרטים הנדרשים על פי הדין בטקסס על מנת להוכיח כי הוויוקס גרמה למות החולה".



ויוקס, או בשמו הגנרי רופקוקסיב, הוא משכך כאבים מקבוצת נוגדי דלקות לא סטרואידיים, ששימש בעיקר לטיפול בדלקת פרקים ניוונית, וכן לטיפול בכאבי ראש וכאבים אחרים. מרק הורידה את התרופה מהמדפים באוקטובר 2004, לאחר מחקר ארוך טווח, שהוכיח שהתרופה מגדילה את הסיכון להתקף לב או שבץ מוחי. בישראל צרכו את התרופה אלפי חולים באמצעות מרשמים בכל ארבע קופות החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully