וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה של הפרלמנט הבריטי תחקור את פעילות הבנק העולמי, קרן המטבע הבינ"ל וארגון הסחר העולמי

סוכנויות הידיעות

21.8.2005 / 9:55

הוועדה לפיקוח על משרד האוצר ועל רשויות פיננסיות בבריטניה תחקור את מבנה הגופים והשפעתם על ההון הגלובלי, דיווח העיתון הבריטי "טלגרף"



ועדה של הפרלמנט הבריטי לפיקוח על משרד האוצר ויישום התקציב (Treasury Select Committee) מתכוונת לחקור את המבנה ואת הפעילות של הגופים הפיננסים הבינ"ל - הבנק העולמי, קרן המטבע הבינ"ל (IMF) וארגון הסחר העולמי (WTO). כך דיווח העיתון הבריטי "טלגרף".



החקירה, שעשויה להיפתח כבר בסתיו הקרוב, צפויה לסמן את הפעם הראשונה שבה ועדה חשובה של הפרלמנט הבריטי חוקרת גופים פיננסים בינ"ל הממלאים תפקיד מרכזי בכלכלה העולמית.



תפקידיה הרשמיים של הוועדה הם לפקח את משרד האוצר הבריטי, את רשויות המכס והמס, על הבנק המרכזי של בריטניה - בנק אוף אינגלנד, ועל רשות ני"ע של בריטניה (FSA).



הכוונה לפתוח בחקירה נידונה במסגרת ישיבה מיוחדת של הוועדה זמן קצר לפני יציאת הפרלמנט הבריטי לפגרת הקיץ.



"בכוונתנו לבחון את התפקידים והמבנים של כל מוסדות אלו", אמר אנג'לה איגל, חברת פרלמנט מטעם מפלגת הלייבור בבריטניה, החברה בוועדה. "אנו חיים כיום בעולם שבו כל הכלכלות קשורות זו בזו, ואשר בו זרימת הון גלובלית הפכה לסוגיה בעלת עניין ציבורי", הוסיפה.



הבנק העולמי מספק הלוואות וייעוץ טכני למדינות מתפתחות בעולם; קרן המטבע הבינ"ל פועלת לקידום סחר מטבע בעולם, וארגון הסחר העולמי קובע את כללי הסחר הגלובליים.



במסגרת החקירה המתוכננת עשויה הוועדה לזמן לראיון כמה מדמויות המפתח בגופים אלו, בהם גם נשיא הבנק העולמי החדש, פול וולפוביץ.



"עדיין מוקדם מדי מכדי להעריך מי יזומן לתת עדות", אמרה איגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully