וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של ברזיל מואשם בקבלת שוחד

סוכנויות הידיעות

21.8.2005 / 11:42

עוזר לשעבר של אנטוניו פלוצ'י טען במסגרת חקירת שחיתויות במפלגת השלטון כי השר קיבל שוחד בתפקידו הקודם כראש עיר, דיווחה רויטרס



שר האוצר של ברזיל, אנטוניו פלוצ'י, מואשם בקבלת שוחד בעת ששימש בתפקיד קודם.



עוזר לשעבר של השר, רוג'ריו בוראטי, אמר בעדותו בפני חוקרים של התביעה הכללית בברזיל, כי פלוצ'י קיבל שוחד של 20 אלף דולר מדי חודש מגורמים עסקיים, בתקופה ששימש כראש עיריית ריביראו פרטו. כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס.



בוראטי, העומד בעצמו בפני אישומי שחיתות, העיד כי חברה לאיסוף זבל העבירה את הכספים למטה מפלגת העובדים - מפלגת השלטון בברזיל ומפלגתו של הנשיא לואיש אינסיו (לולה) דה סילווה.



פלוצ'י, אשר פרש מתפקידו כראש עירייה חודשים ספורים לפני הצטרפותו לממשלתו של לולה, הכחיש נמרצות את טענותיו של בוראטי.



החברה שבה מדובר, חברת לאו אנד לאו, דחתה את הטענות ואמרה כי הכספים הועברו כתרומה על פי חוק לקמפיין של פלוצ'י.



הטענות נגד שר האוצר פלוצ'י באות שבוע אחד בלבד לאחר שנשיא ברזיל התנצל על מעורבות מפלגתו בפרשת השחיתות שמסעירה את המדינה בחודשים האחרונים - שבמסגרתה שיחדה מפלגתו חברי קונגרס כדי שיתמכו בהצעות חוק שהגישה.



לולה אמר בסוף השבוע שעבר כי לא ידע דבר על הפרשה. "הממשלה ומפלגת הפועלים צריכות לבקש סליחה מהעם הברזילאי", אמר לולה בשידור חי בטלוויזיה.



התנצלותו של לולה, עובד בבית חרושת וראש איגוד מקצועי לשעבר שעלה לשלטון ב-2003, התקבלה לאחר שהתפתחויות אחרונות בפרשה הצביעו על מעורבות מנהל מסע הבחירות שלו בשחיתות. המנהל, דודה מנדונקה, הודה כי לא הצהיר על תרומות שקיבלה המפלגה מאדם בשם מרקוס ולריו, שעמד במרכז השערורייה שנחשפה לפני שלושה חודשים.



פרשת השחיתות בקונגרס הברזילאי נחשפה לאחר שחבר בקואליציה של מפלגת השלטון הודה כי המפלגה שילמה באופן קבוע כסף לחברי קונגרס כדי שיתמכו ביוזמות החקיקה שלה. לפני כשבועיים הועלו לראשונה חשדות נגד נשיא ברזיל, כשנחשף כי אותו אדם ששילם את השוחד בקונגרס העביר תרומות ענק למסע הבחירות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully