וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולן מלאכת מחשבת תרכוש 22.5% ממניות חברת הנכסים אמד של אייל יונה ואמנון ברזני תמורת 75 מיליון שקל נטו

טל לוי

21.8.2005 / 11:57

שווי העסקה הוא 100 מיליון שקל בניכוי הלוואת בעלים בסך 25 מיליון שקלים; הרכישה תבוצע מתוך נתח של 30%, בו אחזו יונה וברזאני; העסקה תמומן באמצעות הלוואת בעלים שיעמיד דסאו ובאמצעות הבנקים



גולן מלאכת מחשבת, שבבעלות היהלומן עודד דסאו, תרכוש 22.5% ממניות חברת הנכסים אמד מחברת MPI בבעלות אייל יונה ואמנון ברזני. שווי העסקה הוא 100 מיליון שקל, בניכוי הלוואת בעלים בסך 25 מיליון שקלים, ומכאן שגולן תשלם כמעט 100 מיליון שקל למוכרים. העסקה נערכה לפי שווי של 433 מיליון שקל לאמד. עוד יצויין כי אחזקותיה של גולן יגיעו מתוך נתח של 30% בו אחזו יונה וברזאני.

ל-MPI ישנה אופציה למכור את אחזקתה ב-7.5% נוספים בתוך שנה, ואז תגיע גולן לאחזקה של 30%. גולן תקבל באמד 50% בזכויות ההצבעה ותמנה דירקטורים לחברה ואף את מנכ"לה.



העסקה תמומן באמצעות הלוואת בעלים שיעמיד דסאו לחברה וכן באמצעות הבנקים, אולם תמהיל המימון עצמו עדיין לא ידוע.



חברת גולן מלאכת מחשבת נרכשה לפני חודשיים על ידי היהלומן עודד דסאו, בעסקה לפיה רכש דסאו 56.5% מהחברה בתמורה לתשלום של 8 מיליון שקל. החברה מתכוונת לעסוק בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל ועסקת אמד הינה הראשונה בה רוכשת גולן אחזקה מהותית בחברה נכסים והשקעות.



מנכ"ל גולן מלאכת מחשבת,גיל פרס, אמר כי רכישת האחזקה באמד משתלבת עם האסטרטגיה העסקית של החברה להשקיע בחברות שלהן פוטנציאל השבחה ניכר, וכי "גולן בוחנת השקעות נוספות בנדל"ן מניב ונדל"ן למגורים, מתוך כוונה להשביח את החברה ולהניב תשואה גבוהה לבעלי המניות שלה".



אמד פיתוח נדל"ן והשקעות בע"מ הינה חברת הנכסים של קונצרן דן. בין נכסיה מגרש חניה בבת ים, מגרש חניה בארלוזורוב וחניונים נוספים ומספר בנייני משרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully