וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון במכרז הציבורי בהנפקת אלקטרה נדל"ן: החתמים נאלצו להפעיל את הסכם החיתום ולשלם 5.5 מיליון שקל

טל לוי

21.8.2005 / 13:59

את ההנפקה הוביל קונסרציום חתמים הכולל את לאומי ושות' חתמים, יחד עם מיטב חיתום וכלל חיתום; אחד החתמים: "מבחינתנו מדובר בהצלחה"



כישלון בהנפקת אלקטרה נדל"ן: החברה הודיעה כי לאומי ושות', החתם הראשי של ההנפקה, וכן יתר החתמים על פי חלקם היחסי, נאלצו לרכוש חלק מניירות הערך שהוצעו לציבור, לאחר שלא נמצא להם קונה אחר. על פי ההודעה, רכשו החתמים חבילת ניירות ערך בשווי של 5.5 מיליון שקל, מתוך הנפקה כוללת של 74 מיליון שקל שהוצעה לציבור. סך ההנפקה עמד על 371 מיליון שקל, כאשר 300 מיליון שקל נמכרו כבר לפני שבוע לגופי השקעה מוסדיים במסגרת מכרז נפרד. הריבית בשלב הציבורי נקבעה על 5.5% - ריבית המינימום.



את ההנפקה, שבוצעה לפני מספר ימים, הוביל קונסורציום חתמים הכולל את לאומי ושות' חתמים, יחד עם מיטב חיתום וכלל חיתום. "הסיבה העיקרית להפעלת הסכם החיתום הוא היקף ההנפקה הגדול", אומרים באחת מחברות החיתום, "מדובר בסכום גיוס גבוה מאוד, ומתוך זה השלימו החתמים רק 5.5 מיליון שקל - רק שליש באמצעות מניות. כלומר, מדובר באחוז זניח שאין בכוחו ללחוץ על הנייר". עוד אומרים שם כי "המבחן הגדול הוא בימים הראשונים, וכעת המנייה מתפקדת יפה מאוד. לראייה, המשקיעים אינם מפסידים כסף. מבחינתנו מדובר בהצלחה".



אלקטרה נדל"ן נשלטת (94%) בידי אלקטרה, מקבוצת אלקו אחזקות של גרשון זלקינד ובידי שלמה שרף (6%) והיא פועלת בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, קנדה ואירופה, כמו גם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully