וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס בסכנת שביתה כללית; השביתה הקודמת גרמה לחברה נזק של כ-40 מיליון ליש"ט

סוכנויות הידיעות

21.8.2005 / 14:14

איום השבתה של נמל התעופה היתרו כולו אם חברת התעופה לא תנתק קשריה עם ספקית שירותי מזון שפיטרה 680 עובדים ששבתו לפני שבוע, דיווח "אובזרוור"



איגוד עובדי התחבורה והעובדים הכלליים (T&G) בבריטניה הזהיר אתמול כי ישבית כליל את נמל התעופה היתרו, אם חברת התעופה בריטיש איירווייס תנקוט בצעדים כלפי עובדים ששבתו מוקדם יותר החודש. כך דיווח "אובזרוור" הבריטי.



יו"ר האיגוד, טוני וודלי, אמר כי 19,500 עובדים נמל התעופה - החל מעובדי שירותי מזון וכלה בצוותי קרקע ואוויר - יפתחו בשביתה במקרה שיתברר כי בריטיש איירווייס תפגע בזכויות של עובדים ששבתו, במסגרת חקירה שמנהלת חברת התעופה לאחר השביתה שקירקעה את טיסותיה לפני כשבוע.



וודלי אמר עוד כי לא יתקבל על הדעת שבריטיש איירווייס תמשיך לעבוד עם חברת גייט גורמה, ספקית שירותי המזון לטיסות שפיטרה 680 מעובדיה לאחר השביתה, ואיים בקרע ביחסי העבודה עם חברת התעופה במקרה שזו תחליט להמשיך לעבוד עם גייט גורמה.



גייט גורמה, הנמצאת בבעלות חברת ההשקעות הפרטית האמריקאית טקסס פסיפיק, נמצאת במו"מ עם בריטיש איירווייס על שיפור החוזה לאספקת ארוחות לטיסות החברה.

שביתת צוותי הקרקע ועובדי שירותי המזון, שקירקעה את כל טיסות בריטיש איירווייס ב-10 וב-11 באוגוסט, גרמה לפי ההערכות לחברת התעופה הפסד של יותר מ-40 מיליון ליש"ט (72.5 מיליון דולר).



שביתת עובדי גייט גורמה, החברה המספקת שירותי מזון לטיסות בריטיש איירווייס, שאליה הצטרפו כאות הזדהות גם עובדי צוותי הקרקע והסבלות של נמל התעופה היתרו, גרמה לביטול ולדחיית טיסותיהם של כמאה אלף נוסעים במשך יומיים.

בריטיש איירווייס טרם סיפקה הערכה לגבי היקף הנזקים הכספיים שגרמה לה השביתה, אולם אנליסטים ציינו כי שביתה דומה שאירעה בקיץ 2003, גרמה לחברת התעופה נזק של 40 מיליון ליש"ט, והעריכו כי השביתה הנוכחית גרמה לנזק דומה או אף חמור יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully