וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ממשיך ברפורמת בכר: האוצר הפיץ את תקנות עמלות ההפצה לבנקים ולרוכשים הפוטנציאליים

רם דגן

21.8.2005 / 18:43

למרות זאת, נמנעו היום באוצר מפרסום גובה העמלות עצמן; הבנקים והרוכשים צפויים למסור את התייחסותם עד ליום רביעי; האוצר פירסם גם את האופן בו יסווגו הקרנות



שבועיים לאחר התפטרותו הדרמטית של שר האוצר הקודם, בנימין נתניהו, מיוזמיה המרכזיים של הרפורמה בשוק ההון, הפיץ היום משרד האוצר את טיוטת תקנות עמלות ההפצה. בחודש שעבר אישרה הכנסת את עיקרי הרפורמה, והותירה בידיו של השר הממונה להתקין את התקנות הדרושות לצורך יישומה. אלא שלאחר שהשלים את העבודה בבית המחוקקים, נטש נתניהו את משרתו - והותיר את מלאכת ההתקנה ליורשו בתפקיד, השר אהוד אולמרט.



היום, כאמור, הפיץ משרד האוצר את טיוטות התקנות לגופים הרלוונטיים הכוללים, בין השאר, את הבנקים שישמשו בעתיד כמפיצי הקרנות וקופות הגמל, וגופי ההשקעה שמיועדים לקלוט ולנהל את הנכסים האמורים, כשתושלם הרפורמה.



הפצת טיוטת התקנות מתבצעת כחלק מחובת ההתייעצות החלה על הסמכות המתקינה. הגופים שקיבלו היום את המסמך הראשוני של האוצר אמורים למסור את הערותיהם עד ליום רביעי הקרוב. לאחר קבלת התייחסותם של הגופים האמורים, יועברו התקנות לאישור ועדת הכספים והאוצר.



הטיוטה שהופצה היום מתייחסת, בין היתר, לאופן גביית העמלות, סיווג הקרנות ואופן חישוב שיעור עמלת ההפצה. אולם, בנוגע לסלע המחלוקת העיקרי של התקנות עדיין נותרו סימני השאלה הגדולים במקומם, כאשר גם היום בחרו באוצר להימנע מהכרעה שבסופה יתברר כמה כסף יהיו מחויבים מנהלי הקרנות וקופות הגמל העתידיים להפריש לטובת הבנקים המפיצים.



בין השאר, עולה מן הטיוטה כי מפיצי הקרנות יהיו רשאים לגבות עמלות הפצה ישירות מרוכשי הקרנות במידה שמנהלי הקרן והמפיץ לא הגיעו להסכם. שיעור העמלה לא יהיה גבוה משיעור עמלת ההפצה שיותר לבנקים לגבות ממנהלי הקרנות עצמם.



במסגרת קובץ תקנות עמלות ההפצה, מסר היום משרד האוצר גם את האופן בו יסווגו הקרנות. לקבוצת קרנות מסוג 1 ישתייכו קרנות שישקיעו לפחות 75% מנכסיהן באג"ח לא צמודות או בפקדונות, או באג"ח שיתרת תקופת הפדיון שלהן אינה עולה על תקופה של שנתיים, או אג"ח ופקדונות שהונפקו על ידי המדינה. כמו כן, תהיה מחויבת קרן מסוג זה לחשיפה מנייתית שלא תעלה על 10% מכלל נכסיה. קרנות בעלות חשיפה מנייתית הגבוהה מ-50% יסווגו כקרנות מסוג 2, ואילו יתר הקרנות שלא יילכדו בשני הסיווגים הראשונים יסווגו כקרנות מסוג 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully