וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המסחר הסתיים בירידות שערים

טל לוי

22.8.2005 / 17:07

המעו"ף ירד ב-0.3%. הפועלים עלתה ב-0.2% במחזור הגבוה בבורסה. כי"ל סיימה בירידה של 1.8%

הבורסה, שהשלימה חמישה ימי מסחר רצופים בעליות, נסחרה במרבית היום בירידות שערים. המעו"ף, שהוסיף בעשרת הימים האחרונים קצת יותר מ-5%, סיים את יום המסחר בירידה של 0.3% ל-719.38 נקודות ומדד ת"א 100, שהשלים עלייה של 4.5% בעשרת הימים האחרונים, ירד ב-0.4% ל-725.54 נקודות. מדד תל טק 15, שהסתפק בעלייה של 2.7% בתקופה זו, סיים את המסחר בירידה של 0.5% לרמה של 402.72 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-730 מיליון שקל.

מניית בנק הפועלים סיימה את היום בעלייה של 0.2% לאחר שנהנתה מהמלצה חיובית של מריל לינץ'. מניית כי"ל התממשה ב-1.8% לאחר שאתמול הוסיפה 1%, והשלימה עלייה של 13% מתחילת החודש. מניית החברה האם, החברה לישראל, סיימה בעלייה של 3.6% על רקע הדו"חות המצוינים שפירסמה היום בז"ן. מכתשים אגן סיימה בירידה של 0.8%.

מניית אקס.טי.אל, שעלתה במרבית היום בשיעורים של 2%, סיימה את יום המסחר בעלייה של 0.4% במסחר ער בתגובה להודעתה היום כי קיבלה זכויות בלעדיות מ-VivoQuest האמריקאית על תרופה לטיפול בצהבת C בתמורה ל-940 אלף דולר במניות. בנוסף, תרכוש אקס.טי.אל ציוד מעבדה בשווי 450 אלף דולר מ-VivoQuest.

אלספק, שעלתה רוב היום ב-2%, סיימה בעלייה של 0.6%. החברה פירסמה דו"חות מצוינים לרבעון השני: ההכנסות יותר מהוכפלו ל-21.5 מיליון שקל, והרווח הנקי גדל פי 10 ל-6.2 מיליון שקל.

בשוק הסולידי, השחרים נסחרו כמעט ללא שינוי, והגלילים הארוכים הצמודים הוסיפו עד 0.3%.

מנכ"ל גאון בית השקעות, שי ברק, אמר כי הבורסה מגיבה היום ל"כלכלה פשוטה": הרמות הגבוהות של השוק מעידות שהשחקנים מאמינים בו ושהאסון הגדול לו ציפו בעקבות ההתנתקות לא קרה. "בסך הכל, ביצועי הבורסה נשענים על דו"חות כספיים חיוביים שפורסמו לאחרונה, השווקים מגיעים לשיאים וזהו הדבר החשוב כאן", אמר.

פעיל בשוק המוסדי אמר היום כי מחזורי המסחר נמוכים, וגם פעילות הזרים מינורית למדי. "השוק צריך לעכל את רמות השיא, אולם בסך הכל הכיוון הכללי עדיין חיובי. לא מדובר בבועה אלא במימושים בריאים. הדו"חות הכספיים שפורסמו עד כה היו טובים ותומכים ברמות הגבוהות של שוק המניות", אמר הפעיל.

"בשוק הסולידי לא רואים חלופה טובה, שכן הוא מציע תשואות נמוכות", אומר הפעיל. "בסך הכל נתוני המקרו בישראל טובים, ולראייה, המדד המשולב החיובי שפירסם אתמול בנק ישראל", ציין.

"הבורסה מפגינה עוצמה בימים האחרונים", אמר הבוקר רמי דרור ממגדל שוקי הון. "בורסות המזרח סיימו את הלילה במגמה חיובית, והדבר נותן רוח גבית גם לבורסה המקומית שלנו. המומנטום החיובי צפוי להימשך היום. חשוב לציין שהשבוע הוא שבוע פקיעה בבורסה, על כל ההשלכות של זה על השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully