וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת גאון זביידה מתכוונת להפעיל את זכות הסירוב הראשונה במכרז אייס

סיון קלינגבייל

22.8.2005 / 14:35

תציע 20 מיליון דולר תמורת חלקו של גד זאבי, סכום אשר משקף לרשת שווי שוק של כ-28 מיליון דולר - הצעה זהה להצעה של קרן מרקסטון



קבוצת גאון-זביידה מתכוונת להפעיל את זכות הסירוב ראשונה שיש לה במכרז לרכישת אייס. הקבוצה תציע תמורת רכישת חלקו של גד זאבי ברשת 20 מיליון דולר, סכום המשקף לרשת שווי שוק של כ-28 מיליון דולר - הצעה זהה להצעה של קרן מרקסטון.



לקבוצת גאון-זביידה זכות סירוב במרכז מאחר ששותף בה שותפו לשעבר של זאבי בחברה שהחזיקה באייס, שלמה זביידה. בין זאבי לזביידה מתנהל הליך משפטי לגבי גובה האחזקות של זביידה באייס.



במכרז לרכישת אייס הגישו הצעות רק קרן מרקסטון וזאבי. זאבי לא הגיש ערבויות מאחר שטען כי על כונס הנכסים של גלקסו, המחזיקה באייס, לתת לו כתב שיפוי אשר יגן עליו מתביעות עתידיות. זאבי נענה בשלילה ופנה לבית המשפט בבקשה להורות לכונס הנכסים להתייחס להצעתו "כהצעה לכל דבר ועניין" ולהעביר לבחינתו את כתב השיפוי. הצעתו של זאבי היתה ההצעה הגבוה ביותר במכרז.



בעבר הגישה קבוצת גאון אחזקות-זביידה הצעה לרכוש את אייס. ההצעה עמדה על כ-17 מיליון דולר עבור חלקו של זאבי ושיקפה לחברה שווי של 22 מיליון דולר בלבד.



כונס הנכסים של אייס עדיין לא הודיע לצדדים כי הצעתה של קבוצת גאון-זביידה התקבלה.



רשת אייס קנה ובנה סיימה את 2004 עם רווח נקי של 9 מיליון שקל. מחזור המכירות של הרשת צמח ב-8% ל-570 מיליון שקל והרווח התפעולי צמח ב-40% ל-13.5 מיליון שקל.



רשת אייס הוקמה ב-1993 ונרכשה על ידי גד זאבי (גלקסו) ב-1999. השותפות בין זביידה לזאבי החלה לאחר שזאבי רכש את רשת אוטו דיפו, שהיתה בבעלותו של זביידה, מכינוס נכסים. הרשת חברה בתו של קלאבמרקט והחובות כלפיה בגין התו מגיעים ל-5 מיליון שקל. אייס מפעילה 25 סניפים ואוטו דיפו 12 סניפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully