וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השיקה גירסה חדשה לגוגל דסקטופ המתחרה ישירות ביאהו ומיקרוסופט

מיכל רמתי

22.8.2005 / 15:59

הגירסה החדשה כוללת סרגל כלים צידי בשם Sidebar המציע, בנוסף לאפשרויות החיפוש במחשב האישי ובתוכנות של מיקרוסופט, גם אפשרויות תוכן המזכירות את שירות My Yahoo



חברת גוגל הודיעה על השקת עדכון לגוגל דסקטופ, התוכנה שמאפשרת חיפוש משולב הן בקבצים במחשב האישי והן באינטרנט. הגירסה החדשה, Google Desktop 2, נמצאת עדיין בגירסת הביטא (ניסוי), והחידוש העיקרי שהיא מציעה הוא ה-Sidebar.



הסיידבאר, כשמו כן הוא - מדובר במעין סרגל כלים צדדי המזכיר בתוכנו את העמוד האישי של יאהו (My Yahoo). ואכן, העדכון החדש של גוגל דסקטופ הוא קריאת תיגר לא רק על יאהו, אלא גם על מיקרוסופט, עם שירותי MSN שלה ועם תוכנת האקספלורר העורכת חיפושים במחשב.



הסיידבאר מאפשר הכנסת כותרות ראשיות מאתרי חדשות, מעקב אחר מניות, דיווחים על מזג האוויר, קריאת דואר מג'ימייל, צפייה בתמונות האישיות מהמחשב או מהאינטרנט, וקישורים "חיים" לאתרים אחרים באמצעות RSS - Really Simple Syndication.



תכונות אלה מאוד מזכירות את My Yahoo, ומתחרות ביאהו בנשק שלה - איסוף תוכן. אך לכלי החדש גם תכונות חדשות המאיימות יותר על מיקרוסופט - פנקס רשימות (ScratchPad), בו ניתן לכתוב הודעות, ולמעשה הוא די דומה ל-Notepad של מיקרוסופט, ויכול בעת צרה לשמש ממש כמעבד תמלילים. תכונה נוספת היא האפשרות לראות רשימה של אתרים וקבצים שתדירות השימוש בהם גבוהה, דבר שמקל על ניווט הן במחשב והן ברשת.



גם אפשרויות החיפוש מתקדמות יותר, וכוללות שיפור יכולות החיפוש בתוכנת האאוטלוק של מיקרוסופט (דואר אלקטרוני) ובתוכנת ה-MSN מסנג'ר.



המלחמה בין יאהו, גוגל ומיקרוסופט מתנהלת כבר זמן מה, ובמספר חזיתות - כאשר 3 החברות פולשות ללא הרף זו לתחומה של האחרת. גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט כבר מספר שנים, משיקה ללא הרף שירותים המתחרים בשתי החברות האחרות - שירות הדואר האלקטרוני שלה, Gmail קרא תיגר על השירותים הוותיקים של יאהו ושל מיקרוסופט (הוטמייל), כשהופיע לפני יותר משנה עם גודל אימתני (במונחים של אז) של 1 ג'יגה בייט.



פיקאסה, שירות ארגון התמונות של גוגל, מאיים על יאהו פוטוס, וגם על שירות האקספלורר ושירותי התמונות המקוונים של מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully