וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה החלומית של סמי ועידן עופר: רווח של 400 מיליון שקל לבז"ן מקפיץ שווי החברה לישראל לפי 5 ממחיר הרכישה

איתן אבריאל

22.8.2005 / 16:12

שווי החברה לישראל עתה בבורסה - 2.4 מיליארד דולר; רווחי בז"ן מצטרפים לתוצאות שיא בחברת ההובלה הימית צים ובכימיקלים לישראל



שנת 2005 עומדת להיות שנה מדהימה לסמי ועידן עופר, בעלי השליטה . לאחר רווחי שיא בשנה האחרונה לחברת ההובלה הימית צים ולחברת כימיקלים לישראל, מדווחת היום חברת בתי הזיקוק גם היא על תוצאות מדהימות. בז"ן הודיעה היום לבורסה כי רווחיה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-400 מיליון שקל, זינוק של 140% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסיכום המחצית הראשונה של השנה עמד הרווח על 681 מיליון שקל - עלייה של 100%.



בדיוק כמו החברות האחרות של סמי ועידן עופר בתיק ההשקעות של החברה לישראל, נהנתה בתי הזיקוק מהביקוש העולמי והמקומי לחומרי גלם, ובמקרה של בז"ן - לנפט. הזינוק ברווחי החברה נובע בעיקר מהגידול החד במרווח הזיקוק - הפער בין המחיר שמשלמת החברה לטון נפט גולמי לבין המחיר שהיא גובה ממכירת התזקיקים. מרווח הזיקוק מורכב מהוצאות זיקוק בתוספת הרווח, ומכיוון שקצב הגידול של הוצאות הזיקוק נמוך בהרבה מקצב הגידול של המרווח - הרווח גדל ככל שגדל המרווח.



חברת בתי הזיקוק היא מונופול בשוק המקומי. הגידול המדהים במרווחי הזיקוק נובע מהפער בין הדרישה לתזקיקים לבין היכולת של תעשיית הזיקוק העולמית לספק אותה. בנוסף לכך, התרחשו במחצית הראשונה של 2005 תקלות רבות, שחלקן מוסבר בניסיון של מפעלי הזיקוק לעבוד מעבר לקצה גבול היכולת.



הרווחים של בז"ן מצטרפים לרווחים של צים ושל חברת כימיקלים לישראל - שתי חברות שחייבות את הביצועים שלהן לביקושים לסחורות מכיוון סין, הודו ושאר מדינות אסיה. ברבעון הראשון של השנה דווחה צים על רווח של 65 מיליון דולר, ועל רווח של 234 מיליון דולר ב-5 הרבעונים האחרונים - פי 2 מהמחיר שאותו שילמה ב-2004 כדי לרכוש את חלקה של המדינה בחברה.



שווי החברה לישראל עתה בבורסה - 2.4 מיליארד דולר. החברה לישראל מחזיקה ב-26% ממניות בתי הזיקוק, והשאר בידי המדינה.



כי"ל, מצידה, דיווחה על רבעון שיא עם רווח של 90 מיליון דולר על רקע עליית בביקושים לאשלג ולברום, ושתי החברות צפויות להציג רווחיות גבוהה גם בדו"חות לרבעון השני, שאותם יפרסמו בימים הקרובים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully