וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תעביר לשמונה קרנות הפנסיה המולאמות סיוע של 156 מיליארד שקל עד 2038

שלומי גולובינסקי

22.8.2005 / 19:20

עם הקרנות המולאמות נמנות מבטחים, מקפת, קג"מ, נתיב, קרן החקלאים, קרן פועלי הבניין, הדסה ואגד



המדינה תעביר לשמונה קרנות הפנסיה המולאמות סיוע של 156 מיליארד שקל: החשבון בגין גרעונות העתק של קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר (המיועד לכסות את הגרעונות האקטואריים שלהן) הוגש באופן רשמי לממשלה. משרד האוצר פירסם לראשונה את לוח הסילוקין שלפיו יועבר הסיוע לקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר.





הסכום שתעביר המדינה לקרנות המולאמות: מבטחים, מקפת, קג"מ, נתיב, קרן החקלאים, קרן פועלי הבניין, הדסה ואגד, מורכב מסכום הסיוע המהוון בגובה 78.3 מיליארד שקל, שנקבע בחוק במסגרת תוכנית ההצלה לקרנות הפנסיה, בתוספת ריבית בגובה 4%.



הסכום גם צמוד למדד המחירים לצרכן, שהשפעתו העתידית על ההתחייבות כמובן אינה ידועה. לפי המתוכנן, הסיוע ייפרס על פני 35 שנה בדרך שתקל על הכנת תקציב המדינה בכל אחת מהשנים.




עד סוף 2004 העבירה הממשלה בגין התחייבות זו כ-3.5 מיליארד שקל, ועוד 2.5 מיליארד שקל צפויים לעבור במשך שנה זו. ב-2006 תעביר הממשלה, לפי דו"ח התזרים, עוד 2.8 מיליארד שקל, ובשנת 2007 הסכום צפוי לגדול ל-3.1 מיליארד שקל, וכן הלאה עד ל-2012. החל בשנה זו תעביר הממשלה תשלום קבוע בגובה של 4.78 מיליארד שקל עד לגמר התמיכה ב-2038.

סכום הסיוע מורכב מסיוע ישיר בגובה 144.1 מיליארד שקל (92%) ומסיוע עקיף בגובה 12.3 מיליארד שקל נוספים. הסיוע העקיף, כפי שנקבע בחוק, הוא ההפרש בין התשואה על אג"ח מיועדות שהונפקו לקרנות קודם לתוכנית ההצלה (שנשאו ריבית של 5.75%) לבין תשואה של 4%.


החלוקה בין הקרנות התבצעה על בסיס המאזנים האקטואריים לסוף 2004, בתוספת הנחת השיפור בתוחלת החיים. לכל קרן נקבעה משקולת המהווה את הגירעון האקטוארי שלה ביחס לסך הגירעון של כל הקרנות, והמשקולת הוכפלה בסך הסיוע לכל שנה לצורך קביעת חלקה של כל קרן, בהתחשב בצורך הצפוי של כל קרן פנסיה במזומנים לשם תשלומי פנסיות.

וכך, קרן מבטחים, קרן הפנסיה בעלת הגירעון האקטוארי הגבוה ביותר, תקבל את התמיכה הגבוהה ביותר - 56.7 מיליארד שקל, ואילו מקפת תקבל בסך הכל 17.2 מיליארד שקל.

באוצר אומרים כי אם יידרש, יהיה ניתן לעדכן את החלוקה הפנימית בין הקרנות (לשנות את המשקולת), אם יתבררו נתונים נוספים שישפיעו על קביעת החלוקה (כתוצאה מטיוב הנתונים, בחינת ההנחות האקטואריות בכל קרן וגורמים נוספים), כדי להבטיח חלוקה נכונה בין הקרנות ובין המבוטחים והפנסיונרים בכל קרן לעומת קרנות אחרות. בכל מקרה, סך הסיוע אינו נתון לשינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully