וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט: עליות בשבבים - ירידות באינטרנט; מדד מניות המוליכים למחצה עלה 1.2%

TheMarker

22.8.2005 / 23:11

יאהו, אי-ביי וגוגל ירדו ביותר מ-2%; המו"לית דאו ג'ונס עלתה 7% לאחר דיווח כי קיבלה 3 הצעות רכש; חברת התרופות OSI נפלה 20% לאחר שהודיעה על רכישת אייטק שקפצה 30%



בורסות וול סטריט נסגרו בעליות קלות לאחר שמחיר הנפט נסגר בעלייה קלה בלבד, לאחר שבמהלך המסחר כבר חצה את רף ה-66 דולר לחבית. מניות השבבים בלטו לטובה במגזר הטכנולוגיה בוול סטריט, ומדד מניות המוליכים למחצה עלה ב-1.2%. מנגד הכבידו על המגזר ירידות של מניות האינטרנט, ומדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.3%. מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.008% לרמה של 4.219%.



מחיר הנפט הגולמי בניו יורק שב וחצה היום את רף 66 הדולר לחבית, לאחר שהפסקת חשמל בעיראק גרמה להפסקת פעילותם של מסופי הנפט בדרום המדינה. עם זאת, בהמשך חודשה אספקת החשמל, והחוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 65.45 דולר לחבית, עלייה של 10 סנט או 0.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



עליות נרשמו במגזר השבבים: אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, עלתה ב-1.6%; טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), יצרנית השבבים לטלפונים סלולריים הגדולה בעולם, עלתה ב-2.5%.



מנגד נרשמו ירידות במגזר האינטרנט. יאהו (סימול YHOO), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט לאחר גוגל, ירדה ב-2.4%; אי-ביי (סימול EBAY), מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון, איבדה 2.2%; גוגל (סימול GOOG) איבדה 2.1%.



מוטורולה (סימול MOT), יצרנית מכשירי הטלפון הסלולריים השנייה בגודלה בעולם, מסרה כי תרשום ברבעון הנוכחי הכנסה חד פעמית של 780 מיליון דולר בעקבות מיזוג חברות הסלולר ספרינט ונקסטל. מוטורולה תקבל שילוב של מזומן ומניות של החברה הממוזגת עבור החזקותיה בחברת נקסטל. מניית מוטורולה עלתה ב-2.3%.



משפחת בנקרופט, בעלת השליטה ב-62% ממניות ההצבעה של חברת המדיה דאו ג'ונס (סימול DJ) - המו"ל של "וול סטריט ג'ורנל", העיתון היומי בעל התפוצה השנייה בגודלה בארה"ב - קיבלה שלוש הצעות רכש עבור החברה, אמר העורך דין של המשפחה, רוי המר. כך דיווח אתמול העיתון הבריטי "ביזנס".



עם זאת, הכחיש המר היום כי חברת דאו ג'ונס הועמדה למכירה, דיווחה סוכנות איי.פי. זאת, בניגוד לפרסומים בעניין בשבוע שעבר בצהובון "ניו יורק פוסט". "איננו מחפשים קונה לחברת דאו ג'ונס", אמר המר. מניית דאו ג'ונס עלתה ב-7.2%.



יצרנית התרופות מרק (סימול MRK) ירדה ב-0.5% והשלימה בכך נפילה של יותר מ-8% בתוך יומיים, לאחר שביום שישי הרשיע בית משפט בארה"ב את החברה בגרימת מוות ברשלנות, וקבע שעליה לשלם פיצויים בסך 253 מיליון דולר למשפחתו של בן 59 מטקסס שמת ב-2001 בעקבות שימוש במשכך הכאבים ויוקס.



עוד במגזר: חברת התרופות OSI פרמסוטיקלס (סימול OSIP) הודיעה על רכישת יצרנית הטיפולים למחלות עיניים אייטק פרמסוטיקלס (סימול EYET) תמורת 935 מיליון דולר במזומן ובמניות. מניית OSI נפלה בכ-22%; מניית אייטק זינקה ב-30%.



צ'יינה נשונל פטרוליום, חברת הנפט הגדולה בסין, תרכוש את פטרוקזחסטן (סימול PKZ), חברת נפט קנדית שמחזיקה בשדות נפט בקזחסטן, תמורת 4.18 מיליארד דולר. מניית פטרוקזחסטן זינקה ביותר מ-18%.



חברת ההשקעות ריפלווד הולדינגס החליטה שלא להעלות את הצעת הרכש עבור יצרנית מכשירי החשמל הביתיים מייטג (סימול MYG), ובכך סללה את הדרך לקבלת הצעת הרכש המתחרה של ווירלפול (סימול WHR), יצרנית מכשירי החשמל הביתיים הגדולה בארה"ב, בסך 1.7 מיליארד דולר. מניית מייטג נסגרה בירידה קלה.



יצרנית הקטשופ היינץ (סימול HNZ) רשמה ירידה של 19% ברווח הנקי ל-157.3 מיליון דולר, או 45 סנט למניה, ברבעון שהסתיים ב-27 ביולי, לעומת 194.8 מיליון דולר, או 55 סנט למניה, בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, הרוויחה היינץ 52 סנט למניה - 2 סנט מעל לתחזיות האנליסטים. מניית היינץ עלתה ב-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully