וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ימחשב את כרטיסי הוויזה? הערכות: נס טכנולוגיות צפויה להחליף את מטריקס בפרויקט המחשוב של ויזה כ.א.ל

גלית ימיני

23.8.2005 / 9:54

לפני שנה מיהרה מטריקס לדווח לבורסה על החוזה השמן במיוחד בסך 20-15 מיליון דולר בשנה; המתחרים, שכעסו על כך שלא התקיים מכרז, עוררו מהומה שהפכה את ההחלטה



מאת גלית ימיני ושלומי גולובינסקי



לפני כשנה מיהרה חברת המחשוב מטריקס לשמוח - היא דיווחה לבורסה כי היא במו"מ בלעדי ומתקדם עם חברת ויזה כ.א.ל, לפיו תספק מטריקס את כל שירותי המחשוב לויזה כ.א.ל באמצעות מיקור חוץ, וכי לחוזה תהיה השפעה גדולה על הכנסותיה: מדובר בחוזה לשנים ארוכות שיכניס מדי שנה לחברת המחשוב כ-20-15 מיליון דולר.



הרעיון היה הקמה של חברה משותפת, שתפעיל את מערכות המחשוב של ויזה, במקום שזו תעשה זאת מבפנים. בהנהלת ויזה בחרו בחברת המחשוב מטריקס, בניהולו של מוטי גוטמן, והעלו את הבחירה לאישור דירקטוריון.



זה היה השלב שבו מטריקס הוציאה הודעה לבורסה, אלא שהשמחה שלה היתה מוקדמת מדי.



המתחרים בשוק ה-IT לא אהבו את הזכייה השמנה שנפלה בכיסה של מטריקס. עיקר קצפם יצא על העובדה שויזה כ.א.ל לא ניהלה מכרז לפרויקט, ובכך נמנעה ההזדמנות להשתתף מקבוצות מחשוב נוספות שרואות עצמן מועמדות ראויות לא פחות לחוזה הגדול.



למהומה שהתעוררה בענף היתה השפעה על מקבלי ההחלטות בויזה כ.א.ל. לפני כחצי שנה פירסם TheMarker לראשונה כי דירקטוריון ויזה כ.א.ל הורה למנכ"ל החברה בועז צ'צק לבחון מחדש את העניין. ואכן כ.א.ל החלה לבחון את האפשרות לבצע את עסקת מיקור החוץ הגדולה גם עם חברות IT נוספות.



בויזה החליטו שלא לקיים מכרז לפרויקט, אך החלו לבחון במקביל הצעות של חברות נוספות, בראשן הצעה של חברת נס טכנולוגיות, בניהולו של רביב צולר.



במקביל נכנס לתמונה גם בנק ישראל והחל לשנות את מבנה ההתקשרות במיקור חוץ, לפיו לא כל מערך המחשוב יועבר לחברת המחשוב אלא רק החלק העוסק בתשתיות המחשוב. ואולם עדיין מדובר באחד מחוזי מיקור החוץ הגדולים בתעשייה המקומית.



המוסד הפיננסי הגדול הראשון שהחליט להוציא את המחשוב שלו למיקור חוץ הוא הבנק הבינלאומי. במכרז ששוויו כחצי מיליארד שקל זכתה לפני כחודש קבוצת EDS ישראל עם נס טכנולוגיות, אשר הביסה את קבוצת יבמ ומטריקס. עכשיו נראה שנס שוב עומדת להביס את מטריקס. ל-TheMarker נודע כי בימים אלה כי הנהלת ויזה כ.א.ל מעדיפה את הצעתה של נס טכנולוגיות על פני ההצעה של מטריקס, ובימים הקרובים תעלה ההכרעה לאישור דירקטוריון החברה.



מויזה כ.א.ל נמסר בתגובה כי העניין עדיין לא הובא לדיון במועצת המנהלים, ולכן עדיין לא נבחרה אף חברה. מטריקס ונס טכנולוגיות העדיפו שלא להגיב לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully