וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שמכבה את האור מיטיב בן-שלוש עם ציבור החוסכים בקרנות הפנסיה; מקל באופן משמעותי על מעבר העמיתים

רם דגן

23.8.2005 / 13:56

מבוטחים יוכלו לעבור בין קרנות מבלי להידרש לתקופת ותק כל שהיא; בוטלה מגבלת הוותק של קבוצות; העברת הכספים בין הקרנות תעשה מדי חודש



ממש לפני שסוגר את הדלת, מצליח הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אייל בן-שלוש, להעביר עוד מספר הוראות המיטיבות עם חיי העמיתים בקרנות הפנסיה. היום מפרסם הממונה הוראות חדשות בנוגע לכללי מעבר בין קרנות הפנסיה החדשות, המהוות לדבריו צעד נוסף לפתיחת שוק הפנסיה לתחרות.



ההוראות החדשות יאפשרו לכל מבוטח להחליף את קרן הפנסיה שלו בכל עת ויבטלו למעשה את המגבלות הקיימות כיום. בנוסף, הן מסדירות את העברת הכספים בין הקרנות בצורה רציפה על פני כל השנה, וזאת בשונה מהמצב כיום בו הכספים הועברו כשנה לאחר מועד החלפת קרן הפנסיה.



בהתאם להוראות החדשות, יוכלו המבוטחים בקרנות הפנסיה החדשות להחליף קרן פנסיה מבלי שיידרשו לצבור וותק של שנתיים בקרן אותה הם מבקשים לעזוב, כפי שנדרש כיום. כמו כן, בוטלה המגבלה על מעבר קבוצות רק לאחר ותק של שלוש שנים בקרן אותה הם מבקשים לעזוב, וכעת ניתן לעבור בלי תלות בוותק של הקבוצה, דבר שיעניק כוח מיקוח רב יותר לקבוצות עובדים במסגרת מו"מ עם הקרנות.



כמו כן, ההוראות מבטלות את חלון המעבר שאפשר למבוטחים לעבור בין קרנות פנסיה חדשות רק בין החודשים אוקטובר עד מרץ בכל שנה, וקובעות כי מבוטחים יוכלו להחליף קרן פנסיה בכל עת.



כמו כן, נקבע בהוראות כי העברת הכספים תהיה מידי חודש. הוראה זו מתאפשרת מאחר שהקרנות יזקפו לחסכון הפנסיוני של המבוטח העובר את התשואה הדמוגרפית לחודש המעבר, והוא לא יידרש להמתין למועד פרסום המאזנים האקטוארים של הקרן. התשואה הדמוגרפית מבטאת הלכה למעשה את איכות ניהול הסיכונים הביטוחיים של הגוף המנהל, עבור העמית.



בן-שלוש ציין כי השינויים שהוכנסו בהוראות המעבר הינם עוד צעד חשוב בכיוון של שכלול התחרות בשוק הפנסיה והגברת הכוח הצרכני של המבוטחים בקרנות הפנסיה החדשות. בנוסף הדגיש בן שלוש, כי בדרך זו ייבחנו קרנות הפנסיה החדשות על ידי המבוטחים בכל עת, ובכך יחייבו אותן להתייעל ולהתמקצע הן בתחום ניהול הסיכונים (פיננסיים וביטוחיים) והן בתחום השירות שהן מעניקות לעמיתיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully