וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקה בתעשיית הדגים באפריקה דורשת השקעה של עשרות מיליוני דולרים על מנת לעמוד בביקוש המקומי

רויטרס

23.8.2005 / 14:09

הדגים מהווים חלק עיקרי בתזונתם של כ-200 מיליון אפריקאים והייצור המקומי מספק הכנסה ל-10 מיליון אנשים; על מנת לשמור על רמת הצריכה האישית, דרושה צמיחה של 32% בענף עד שנת 2020



תעשיית הדגה של אפריקה עומדת בפני משבר, לטענת מומחים. לדבריהם, המלאים הטבעיים באפריקה לא מסוגלים לעמוד בצמיחת האוכלוסייה ביבשת, ועל מנת לעמוד בביקוש ולמנוע ירידה בצריכת הדגים האישית, יש צורך בהשקעה משמעותית בחוות הדגים המקומיות.



עבור כ-200 מיליון אפריקאים מהווים הדגים מרכיב עיקרי בתזונה, אך אפריקה היא היבשת היחידה בה אספקת הדגים לנפש נמצאת בירידה, לפי דו"ח של פסגת ?Fish for All" ("דגים לכל נפש") בניגריה. על מנת לשמור על רמת הצריכה האישית של דגים, על אספקת הדגים לצמוח ב-32% עד שנת 2020. ביבשת בה שליש מהאוכלוסיה סובלת מתת-תזונה, מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה. מעבר לכך, תעשיית הדגים מעסיקה כ-10 מיליון אנשים באפריקה, ואחראית על הכנסות של 3 מיליארד דולר בשנה מייצוא.



אפשרות אחת, לדברי ארגון המחקר המלזי וורלדפיש סנטר, היא פיתוח חוות דגים קטנות שהן זולות להקמה ויכולות להוות מקור תזונה זול ומקור הכנסה למשפחות עניות. חוות דגים יכולות גם לשפר את מצבם של חולי איידס ונשאי HIV, בשל הערך התזונתי הגבוה של הדגים המחזק את המערכת החיסונית. כמו כן, כיוון שהכנסתם תגדל, הם יוכלו לרכוש יותר טיפולים ותרופות. כיום מייצאת אפריקה דגים בשווי של כ-3 מיליארד דולר.



ענף גידול הדגים שצמח במהירות באזורים אחרים בעולם, מהווה כ-38% מייצור הדגים העולמי, אך פחות מ-2% באפריקה שמדרום לסהרה. אזור זה דווקא נמצא מתאים ביותר לגידול דגים. בנוסף לפיתוח הפוטנציאל, יש להשקיע כספים גם בשיפור הדגה הטבעית, שעדיין תהווה את מקור הדגים העיקרי ביבשת בעשורים הקרובים. בסך הכל מדובר בהשקעה ראשונית של 60 מיליארד דולר.



"לקהילה הבינלאומית יש הזדמנות להביא לשיפור משמעותי בחיי מיליוני אנשים באפריקה תמורת השקעה קטנה יחסית", אומר ריצ'רד מקאנדווייר מארגון NEPAD לפיתוח אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully