וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת זיוף הפרוטוקולים: נשיא העליון אהרן ברק הציע לשופטת הילה כהן לפרוש

יובל יועז

23.8.2005 / 15:39

השופטת הילה כהן הורשעה בבית-הדין המשמעתי לשופטים בזיוף פרוטוקולים, בהשמדת מסמכים ובהתנהגות שאינה הולמת את מעמדו של שופט בישראל; שרת המשפטים תומכת בהדחתה של כהן



שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, הילה כהן, זומנה הבוקר (שלישי) לשיחת הבהרה עם נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, ועם מנהל בתי המשפט השופט בועז אוקון, בעקבות הרשעתה בבית-הדין המשמעתי לשופטים בזיוף פרוטוקולים ובהשמדת מסמכים מתיקי בית-משפט. בעקבות השיחה תודיע השופטת כהן בימים הקרובים אם בדעתה לפרוש מיוזמתה מכהונתה כשופטת.



שרת המשפטים, ציפי לבני, תמכה מלכתחילה בהדחתה של השופטת כהן מכהונת שופטת. לבני גם הגישה את הקובלנה הפלילית לבית-הדין המשמעתי לשופטים, ובא-כוחה בדיון, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, ביקש מבית-הדין להורות על הדחתה. אלא שגזר-הדין של שופטי הרוב בבית-הדין המשמעתי, מישאל חשין ואליעזר ריבלין, היה קל בהרבה - נזיפה חמורה והעברה למקום כהונה אחר. שופטת המיעוט, מוסיה ארד, תמכה בהדחתה של השופטת.



בעקבות הביקורת הציבורית שנשמעה על גזר-הדין שקלה בימים האחרונים לבני לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, המוסמכת גם היא לסיים את כהונתה של השופטת, אם מושג בוועדה רוב של שבעה מתשעת חבריה. בשיחתם של ברק ואוקון עם כהן הבוקר, הוצע לשופטת לפרוש מיוזמתה מכהונתה כדי להימנע ממבוכה ציבורית נוספת הכרוכה בהדחה בידי הוועדה לבחירת שופטים. זו גם עמדתו של משרד המשפטים. ברק ואוקון העניקו לכהן כמה ימים להחליט בדבר צעדיה.







ב-19 ביוני הרשיע בית-הדין המשמעתי את השופטת כהן בפעולה שלא כהלכה במילוי תפקידה, ובהתנהגות שאינה הולמת את מעמדו של שופט בישראל. נקבע כי במהלך שני ימי דיונים במארס 2003, לאחר שהשופטת איחרה איחור ניכר לעבודתה באותם ימים ובשל כך בוטלו דיונים שנקבעו בפניה, חתמה השופטת על פרוטוקולים מומצאים של דיונים שלא התקיימו בפועל, ואף השמידה וזרקה לפח בקשות לדחיית מועדי דיון שהגישו עורכי-דין שדיוניהם בוטלו.



בעבר נהג הנשיא הקודם של בית-המשפט העליון, מאיר שמגר, לזמן ללשכתו שופטים סוררים וללחוץ עליהם לפרוש מכהונתם מיוזמתם. במקרים הבודדים של שופטים שעברו עבירות משמעתיות חמורות בתקופתו של ברק כנשיא, הוא העדיף עד עתה להימנע מללחוץ עליהם והעביר את העניין להכרעת הוועדה לבחירת שופטים, בין היתר כדי להעניק לשופטים הזדמנות להתגונן ולהסביר את מעשיהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully