וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל תציג היום ארכיטקטורת מחשוב חדשה המתבססת על ריבוי מעבדים

צורי דאר

23.8.2005 / 16:39

על בסיס הארכיטקטורה החדשה, שפותחה בישראל, יפותחו מעבדים עם ביצועים טובים, בעלי צריכת חשמל נמוכה יותר שיעבדו בתדרי עבודה נמוכים יותר



חברת אינטל צפויה להציג היום רשמית את ארכיטקטורת המחשוב החדשה שלה שתהווה בסיס למעבדיה העתידיים. הארכיטקטורה החדשה, שתוצג היום על ידי מנכ"ל אינטל, פול אוטליני בפורום מפתחי אינטל בסן פרנסיסקו, תתבסס על שבבים מרובי ליבות עיבוד (Multi-core), ותיועד למחשבים שולחניים, ניידים ולשרתים.



הארכיטקטורה החדשה, שחלק ניכר ממנה פותח באינטל ישראל, תאפשר שיפור בביצועי המחשבים, ירידה בהתחממות והפחתה בצריכת האנרגיה. הארכיטקטורה החדשה היא דור ההמשך לארכיטקטורת ה-NetBurstשהוכרזה בשנת 2000 ועל בסיסה פותחו מעבדי הפנטיום של אינטל.



להכרזה קדמו מספר קדימונים בצורת מעבדים כפולי ליבה כפנטיום M והיונה (Dove) שהושקו בשקט יחסי. ההכרזה היא גם מענה למתחרתה של אינטל, AMD, שיעלה את מעבדי האתלון שלה לביצועים טובים ממעבדי הפנטיום, למרות שתדרי העבודה שלהם היו נמוכים יותר. AMD עצמה הכריזה אף היא לפני מספר חודשים על אסטרטגיית ריבוי מעבדים.



ריבוי המעבדים נועד לתת מענה למגבלה המסתמנת בפיתוח מעבדים חדשים. בשנים האחרונות השתדרג כוח העיבוד בקצב מסחרר. האפליקציות על המחשב הפכו ל"כבדות" יותר ויותר וכתוצאה מכך נאלצו היצרניות לדחוס יותר ויותר טרנזיסטורים על פרוסת הסיליקון כדי ליצור מעבד חזק יותר, שגם הוא נהיה מיושן תוך כמה חודשים.



מייסד אינטל, גורדון מור, ניסח בשנות ה-60 את "חוק מור" המפורסם, לפיו ייאלצו יצרני השבבים לפתח כל 24-18 חודשים שבב בעל מהירות כפולה מקודמו. מדענים רבים סבורים כי חוק מור יאבד מתוקפו, ככל הנראה, עד סוף העשור הנוכחי, כיוון שבקרוב תיווצר מגבלה פיסיקלית לכמות הטרנזיסטורים אותם ניתן לדחוס על שטח נתון. כתוצאה מכך עומדות כיום מרבית יצרניות השבבים בפני שוקת שבורה.



חברות השבבים המובילות בעולם מודעות היטב לבעיה והן בוחנות מזה מספר שנים מעבר לפתרונות עיבוד ביולוגיים, שיתבססו על תקשורת בין מולקולות. אולם גם טכנולוגיות אלה נמצאות עדיין בחיתוליהן ומוגבלות כרגע לכמה פעולות חישוב בסיסיות ביותר. הערכות אופטימיות מדברות על כך שנוכל לראות אבטיפוס של מעבד ביולוגי בעוד כ-10 שנים. לפיכך, הפיתרון המסתמן כרגע הוא פיתוח שבבים מרובי ליבות עיבוד בהם מוטמעים שניים או יותר מעבדים על פיסת סיליקון אחת.



במסגרת הארכיטקטורה החדשה צפויה אינטל לנטוש את המבנה של מעבד הפנטיום 4 ולחזור למבנה של הפנטיום 3 שהוכח כיעיל יותר. גיל ויניצקי, מנכ"ל חברת הסטארט אפ אמפליסיטי, המתמחה ב"דחיסת" מספר מעבדים לשטח קטן, הסביר כי העלייה בתדרי העבודה של מעבדי אינטל, לרמות של למעל מ-3 גיג'ה הרץ, לא בהכרח שיפרה את הביצועים, כיוון שיעילות השבבים נפגמה.



"אסטרטגיית כפל המעבדים תביא לשיפור של 30% בביצועים מבלי להעלות תדר העבודה. משמעות הדבר היא שביצועי מעבד כפול ליבה העובד בתדר 2.5 ג'יגה הרץ לא יפחתו ואף יעלו על מעבד ישן העובד בתדר של יותר מ-3 ג'יגה הרץ. השבב ידע האם למשימה נתונה צריך להפעיל שני מעבדים או להסתפק באחד, וכך גם תרד משמעותית צריכת החשמל", אמר ויניציקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully