וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואנית מוצרי חשמל נוספת בדרך לבורסה: ברימאג תגייס בשבוע הבא כ-60 מיליון שקל בהנפקת מניות ואג"ח להמרה

נתן שבע

23.8.2005 / 17:37

כך נודע ל-TheMarker; ברימאג מייבאת ומשווקת מוצרי חשמל מתוצרת באקו, קנווד, LG ו-AKAI; כשליש מההנפקה תתבצע במניות והיתרה באג"ח להמרה; את ההנפקה מובילים איפקס חיתום



לאחר מיני ליין, ראלקו וקריסטל גם ברימאג, יבואנית ומשווקת מוצרי חשמל ביתיים ומוצרים לבנים(תנורים, מכונות כביסה ועוד) מתוצרת באקו, LG, קנווד ו-AKAI מתקרבת לבורסה בתל אביב. ברימאג מתכוונת לגייס 60 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ואג"ח להמרה. כך נודע ל-TheMarker.



החברה, שנמצאת בבעלות שאול זילברשטיין, היו"ר, ומשפחת קטן, נמנית בין שלוש היבואניות הגדולות (כולל ניופאן וקריסטל) בענף מוצרי החשמל והיא בעלת מחזור מכירות של 300 מיליון שקל בשנה. החברה תונפק לפי שווי של מינימלי של 60 מיליון שקל ושווי מקסימלי של 80 מיליון אחרי הכסף. כ-40 מיליון שקל תגייס החברה באמצעות אג"ח להמרה שמגלמות תשואה שנתית של 8.5%, והיתרה במניות. הגיוס המוסדי ייערך ביום שני הקרוב. את ההנפקה מובילים איפקס חיתום.



שוק מוצרי החשמל בישראל במונחי מכירה מוערך ב-4.5 מיליארד שקל ונתח השוק שברימאג מחזיקה מסתכם בכ-9%. את שנת 2004, שנה שבה התייעלה החברה וריכזה את כל פעילותה תחת קורת גג אחת, סיימה עם הכנסות של 296.4 מיליון שקל ברווח תפעולי של 25.2 מיליון שקל ורווח נקי של 6.4 מיליון שקל.



בשנים 2002-2003 רשמה החברה הפסד של 10 מיליון שקל בכל אחת מהשנים, הפסד שנרשם ברובו כתוצאה מהפחתת שיעורי המס על יבוא מוצרי חשמל ביתיים, שהוביל את רוב היבואניות לרשום הפסדים. התייעלות וההתמודדות עם המצב הובילה את החברה להתאוששות נוספת ואת המחצית השנייה היא מסיימת עם רווח של 7.2 מיליון שקל במחזור של 163 מיליון שקל לעומת הכנסות של 133.4 מיליון שקל ורווח של 2.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. סך כל המאזן של החברה מסתכם בכ-242 מיליון שקל כשאשראי הלקוחות שלה מבוטח בחברה לביטוח אשראי מה שקטין את הסיכון שלה.



מטרת הגיוס נועדה לחזק את ההון העצמי של החברה לנסות להגדיל את נתח השוק של תוך עיבוי ליין המוצרים הקיים במותגים מסוימים או רכישה של מותגים נוספים. החברה הכריזה על מדיניות דיווינד של חלוקה של 35% מהרווח השנתי הנקי כדיווידנד בניסיון להגדיל את הסחירות בה לאחר ההנפקה.



החברה נהנית מפיזור מוצרים רחב שכולל משוק המזגנים שכולל כ-10% משוק המזגנים בארץ שיעור דומה משוק מייבשי הכביסה וממכונות הכביסה והמקררים (כל אחד) וכ-30% משוק מקררי Side By Side. בנוסף מחזיקה החברה ב-5% משוק הטלוויזיות בארץ ובכ-20% משוק מוצרי החשמל הביתיים הקטנים הכוללים מיקסרים, מעבדי מזון ועוד. בנוסף לחברה זרוע שירות ולוגיסטיקה בשירות עד הבית למוצריה.



מבין מנועי הצמיחה שלה רואה החברה את תחום מיזוג האוויר, תחום שבעבר נשלט על ידי שתי חברות מקומיות ולאחרונה נחשף ליבוא. בנוסף החברה מחשיבה את תחום מסכי הטלוויזיה הדקים כתחום צמיחה נוסף עם הוזלתם של מוצרים אלה בשנתיים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully