וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA הזהיר את יצרנית הציוד הרפואי בוסטון סיינטיפיק בגין שיווק סטנטים שנאסרו להפצה

TheMarker

23.8.2005 / 18:10

בדיקה שערך מינהל המזון והתרופות העלתה בעיות חמורות בתחום פיקוח האיכות במערך הייצור וההפצה של החברה; המניה יורדת ביותר מ-4% בוול סטריט



מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) הזהיר את יצרנית הציוד הרפואי בגין בעיות חמורות בתחום הפיקוח על ההפצה של מוצרי החברה ובכלל זה הסטנט טקסוס.



מכתב האזהרה, שנשלח לחברה לפני שבועיים, בא בעקבות בדיקה שערך המינהל במפעל של החברה במסצ'וסטס בחודש מאי, שבמסגרתה התגלו מספר בעיות בתחום הייצור, כמו גם כשל במעקב אחר מוצרים לאורך תהליך הייצור, שתכליתו למנוע הפצת מוצרים פגומים.



עוד נאמר במכתב כי במספר מקרים סיפקה החברה ללקוחות ציוד רפואי שלא עמד בתקנים הנדרשים להפצה. לדברי המינהל, הוציאה בוסטון בינואר משלוחים לחמישה בתי חולים שכללו סטנטים שהיו אסורים להפצה.



מניית בוסטון יורדת ב-4.2% במסחר בוול סטריט.



בוסטון, יצרנית הסטנטים הגדולה בעולם, נתונה זה מספר שנים במאבק משפטי מול חברת מדינול הישראלית של קובי ויהודית ריכטר. מדינול טענה כי בוסטון, שותפתה, רימתה אותה וגנבה את סודותיה בפיתוח סטנטים. החברה האמריקאית טענה בתגובה כי לא היתה לה ברירה, משום שהחברה הישראלית העמידה שורה של קשיים בדרכה של השותפות.



מאחורי הקלעים של המאבק המשפטי התנהל משא ומתן בין שתי החברות - בדרך כלל עקר. כמה פעמים נראה היה כי מתגבש הסדר, אך בסופו של דבר המו"מ התפוצץ. בשבוע שעבר נודע ל-The Marker שוב על התגבשות הסכם פשרה בין שתי החברות שבמסגרתו תשלם בוסטון למדינול סכום של 750 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully