וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יום שמיני של ירידות בתוך עשרה ימים; בורסת פרנקפורט ירדה 0.5% למרות זינוק בבטחון המשקיעים

TheMarker

23.8.2005 / 19:31

פאריס איבדה 1.1%; לונדון ירדה 0.3%; חברת התעופה בריטיש איירווייס ירדה 1.5% בשל חשש להשבתה נוספת; ירידות במגזרי הנפט והרכב



בורסות אירופה נסגרו בירידות זה יום המסחר השמיני מתוך עשרת ימי המסחר האחרונים, בעקבות ירידות שנרשמו במגזר הנפט ולמרות עלייה חדה בהרבה מהתחזיות של מדד בטחון המשקיעים בגרמניה. על המסחר משפיעים גם נתונים כלכליים מעורבים מגרמניה. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.3%; בורסת פרנקפורט איבדה 0.5%; בורסת פאריס ירדה ב-1.1%.



מדד בטחון המשקיעים בגרמניה שמפורסם על ידי מכון ZEW עלה ל-50 באוגוסט לעומת 37 ביולי, עלייה חדה בהרבה מהציפיות - לרמה הגבוהה זה 17 חודשים. אולם, מוקדם יותר דווח כי קריאה שנייה של התמ"ג בגרמניה ברבעון השני שוב מראה כי לא נרשמה כל צמיחה ביחס לרבעון הראשון.



מחיר הנפט רושם היום ירידות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים במחיר של 65 דולר לחבית, ירידה של 65 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



ירידות נרשמו במגזר הנפט. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, ירדה ב-0.9%; טוטאל הצרפתית איבדה 1.2%.



ירידות נרשמו גם במגזר התעופה. בריטיש איירווייס, חברת התעופה השנייה בגדולה באירופה, ירדה ב-1.5% על רקע חששות להשבתות נוספות. SAS ירדה 2.5%; אליטליה איבדה 4%.



מגזר הרכב האירופי נסחר אף הוא במגמה שלילית. פז'ו, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה באירופה, ירדה ב-1.2%; רנו איבדה 1.3%.



יצרנית המנועים הבריטית רולס רויס (סימול RR) ירדה ב-0.2% בעקבות דיווחים כי תכריז על חוזה של 2.4 מיליארד דולר עם ג'נרל אלקטריק לייצור אמצעי לחימה.



במגזר הטכנולוגיה האירופי נרשמו ירידות. אלקטל ירדה ב-1.2%; ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה ביבשת, ירדה ב-0.9%. עם זאת, אינפיניון הגרמנית - יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, נסגרה בעלייה של 0.1% לאחר שמנכ"ל יצרנית השבבים האמריקאית AMD אמר כי החברה תשתף פעולה עם אינפיניון בייצור שבבי זיכרון פלאש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully