וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "הפינוי הסתיים כמעט בלי שריטות"; חלוץ: המתנחלים והנהגתם נהגו באחריות

הארץ

23.8.2005 / 20:05

עם סיום הפינוי, שיבחו שר הביטחון, הרמטכ"ל והמפכ"ל את התנהגות כוחות הביטחון והמתנחלים; קראדי למתנחלים: "נחבק אתכם גם במעונכם החדש"; הרמטכ"ל: נותר לפנות את הציוד, להרוס הבתים ולפנות את צה"ל מהרצועה



שר הביטחון, שאול מופז, אמר הערב כי פינוי ההתנחלויות לפי תוכנית ההתנתקות היה "כואב וקשה, אך הושלם בצורה מכובדת, כמעט בלי שריטות". בסיור בהתנחלות שא-נור בעת פינויה, הביע מופז הערכה לכוחות המפנים וגם למתנחלים על הדרך שבא התנגדו לפינוי. לדברי מופז, "כעת צריך לאחות את הקרעים ולשמור על אחדות העם". הוא הבטיח שמערכת הביטחון תעזור לכל המפונים בתהליך הקליטה במקומות הדיור החדשים.



הרמטכ"ל, רא"ל דן חלוץ, אמר כי "תם ולא נשלם המהלך הראשון בארבעת השלבים של ההתנתקות". הוא ציין כי נותר עוד לפנות הרכוש מההתנחלויות שפונו, להרוס את המבנים ולבסוף לפנות את צה"ל מרצועת עזה. לדבריו, הליך הריסת הבתים יימשך 10 ימים.



חלוץ ציין כי אין ספק שפינוי האזרחים הושלם מהר מכפי שתוכנן. לדבריו, הדבר מהווה עדות להכנה הטובה של כוחות הצבא והמשטרה, והגופים האזרחיים שלקחו חלק בתהליך, כגון משרד הביטחון ומינהלת סל"ע. כמו כן, ציין חלוץ את ההתנהגות האחראית של מרבית האוכלוסייה שפונתה ושל הנהגת המתנחלים. חלוף שיבח את ההנהגה הרוחנית והאזרחית של המתנחלים, כפי שבאה לידי ביטוי בשא-נור ובחומש. "אל מול ההערכות הראשוניות שלנו באשר לפוטנציאל האלימות בחומש ובשא-נור, אני שמח שהתבדנו", אמר. לדבריו, "פינוי כ-15 אלף אזרחים יכול היה להביא לתוצאות אחרות, אלמלא החיילים והשוטרים שנהגו עם הרבה שכל ישר, אורח רוח, סבלנות ונחישות". חלוץ גם שיבח את שיתוף הפעולה בין צה"ל למשטרה.



הרמטכ"ל ציין כי לכוחות הביטחון יש אחריות לסייע ככל שניתן למפונים. "לאתגרים בעתיד, אנו צריכים את כל אזרחי המדינה, בוודאי בצבא, ואנו לא מתכוונים לוותר על אף אחד שראוי להימנות עם כוחות צה"ל", אמר.



מפכ"ל המשטרה, רנ"צ משה קראדי, אמר כי ההתנתקות הסתיימה ללא נפגעים ובדרך הטובה ביותר. הוא הודה לשוטרים ולחיילים "על התובנה, הרגישות והריסון שהביאו את האירוע המורכב כל כך הזה לתוצאה שלה כל כך קיווינו", ושיבח את שיתוף הפעולה בין צה"ל למשטרה. גם קראדי הודה למפונים, שגילו "אחריות ובגרות ברגעים הקשים והכואבים. וגם אם היו רגעים קשים, אין בנו כעס, אנו שותפים לכאב". קראדי שיבח גם את הנהגת המתנחלים שהוכיחה, לדבריו, אחריות. לדבריו, במהלך הפינוי הוכח כי הציר המרכזי לפתרון הבעיות הוא ההידברות. "כפי שחיבקנו והושטנו לכם יד בעת הפינוי, אני מבטיח שצה"ל והמשטרה ימשיכו להושיט יד ולחבק אתכם גם במעונכם החדש", אמר קראדי למפונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully