וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגדיל הפער על שרון בקרב מתפקדי הליכוד

יוסי ורטר

24.8.2005 / 8:32

מסקר "הארץ-דיאלוג" עולה כי יתרונו של נתניהו עומד על 47%, לעומת 30.5% לשרון; גם לנדאו גובר על שרון



סקר "הארץ-דיאלוג" בפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס, שנערך ביומיים האחרונים בקרב מתפקדי הליכוד, שב וממחיש את הקרע העמוק שנפער בין שרון לבוחריו, בעטיה של ההתנתקות. מצבו של שרון רע, רע מאד: לא רק נתניהו מנצח אותו בסיבוב שני, גם ח"כ עוזי לנדאו, המנהיג המודח של מורדי הליכוד, גובר עליו.



בהתמודדות ראש בראש בין שרון לנתניהו, גובר נתניהו (47%) על שרון (30.5%). בהתמודדות ראש בראש בין לנדאו לשרון, גורף לנדאו 45% מקולות המתפקדים ושרון רק 37%.



בהתמודדות משולשת - נתניהו ולנדאו, שמנקזים אליהם את כל ההתנגדות להתנתקות ותאוות הנקם בשרון, במעמד כמעט שווה: 26% לנתניהו, 24% ללנדאו, ואילו שרון שומר על 30% שלו פחות או יותר. זה משקף במדויק את עמדת המתפקדים, הגוף הבוחר את יו"ר הליכוד, כלפי ההתנתקות. לשרון יש תמיכה קשיחה של כשליש ממתפקדי הליכוד, ולא גרם אחד יותר מזה. איך הוא יכול להפוך את הקערה על פיה? אנשיו מאמינים, כי אם ההתנגדות להתנתקות תרד, גם ההתנגדות לשרון תרד.



כלומר, אם החודשים הבאים יצמיחו כאן שווייץ חדשה, נטולת טרור, צומחת ומשגשגת, נהנית מאהדת העולם, הדבר יביא בהכרח לדיכוי יצר הנקמנות כלפי שרון, ולשינוי במאזן הכוחות בינו לבין שני יריביו שחובטים בו ללא רחמים: נתניהו בנאום הפחדות טיפוסי במליאת הכנסת, ולנדאו, בסדרת גידופים ונאצות, גם היא אופיינית, בוועדת חוץ וביטחון השבוע.



הסקר הזה מלמד כי לפחות לפי שעה, נתניהו ולנדאו יודעים מה הם עושים: הם רוכבים על גבה של ההתנגדות להתנתקות, ומסלימים את דבריהם נגד שרון, בניסיון להעפיל זה על זה.



אנשיו של שרון פועלים כרגע לדחות את הקץ בתקווה שהקץ יהיה טוב יותר. אתמול הם הצליחו בניסיונם לדחות את כינוס המרכז שע"פ כל הסימנים היה אמור להצביע אי אמון בשרון ולהחליט על הקדמת הפריימריס. שרון משחק על זמן וההערכה היא שהזמן משחק לטובתו. ככל שההנתקות תישכח מליבם של המתפקדים, כך ייטב לשרון. הוא עדיין ראש ממשלה ובכוחו יכול לעשות דבר או שניים שישנו את המצב: מנחם בגין, למשל, הפציץ את הכור בעיראק ערב בחירות. וחוץ מזה - תמיד אפשר לסמוך על נתניהו שיעשה איזו שגיאה איומה.



ואם שום דבר מזה לא יקרה, ושרון לא יתמודד בליכוד, יש לו מספיק זמן להחליט לאן מוועדות פניו: הביתה, לפרישה מכובדת, או לדרך חדשה רבת סכנות וקשיים מחוץ למפלגתו: "מפץ גדול", כלומר, רשימת מרכז שתכלול את מתוני הליכוד, שינוי וכמה מחברי מפלגת העבודה; או "מפץ קטן" שפירושו פילוג הליכוד או משהו באמצע. חיים רמון עובד בימים אלה שעות נוספות על מנת ששרון יבחר באפשרות הראשונה.



501 מתפקדי הליכוד שנדגמו בסקר זה, קיבלו את שיחת הטלפון מחברת "דיאלוג" אמש ושלשום בערב, בעודם בביתם, צופים במבצע החלק ונטול התקלות שהיה כאן אי-פעם - מבצע פינוי יהודים מבתיהם, בעזה ובצפון השומרון. ההצלחה המסחררת הזו, לא הציפה את ליבם של חברי הליכוד בשמחה. הם רוצים לנקום, ומיד. גם כשהם נשאלו מהי עמדתם כלפי ארבעת שרי הליכוד שיורים ובוכים, מצביעים נגד ונשארים בממשלה, התגובה היתה קטלנית: 66% מהנשאלים הגדירו את התנהגותם של השרים לבנת, נוה, כץ והנגבי: מוסר כפול וצביעות, ורק 20% וקצת, הגדירו אותם כ"בעלי אחריות שאינם מעוניינים להביא לפירוק הממשלה." לפחות לעשרים אחוז מחברי הליכוד, יש חוש הומור. גם זו חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully