וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 1.2% ל-703 נקודות

נתן שבע

24.8.2005 / 17:06

טבע ירדה ב-1.2%. מניות הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - איבדו יותר מ-0.5%. פיבי קפצה ב-6%

המסחר בבורסה התל אביבית סוגר היום יום שלישי של ירידות שערים, לקראת הפקיעה על האופציות של מדד המעו"ף מחר. מדד המעו"ף ירד ב-1.2% לרמה של 703.7 נקודות, מדד תל אביב 100 נחלש ב-1.1% לרמה של 710.82 נקודות ומדד התל טק 15 השיל 1%. מחזור המסחר מסתכם ב-670 מיליון שקל.

בשוק הסולידי נסחרו האיגרות מסוג שחר לטווחים הארוכים ביציבות והתשואה על השחר הארוך התבססה מתחת ל-6%. הגליל הצמוד לטווח הארוך ביותר עלה ב-0.2%.

המסחר הושפע גם היום, בדומה לאתמול, מפקיעת אופציות המעו"ף הצפויה מחר, אם כי היקפי המסחר נמוכים יחסית למרות הציפייה למסחר סוער. במקביל מושפע המסחר מהמגמה שנרשמה אתמול מעבר לים, שם איבדו המדדים המובילים שיעורים של עד חצי אחוז, פערי ארביטראז' שליליים והמשך מימושי רווחים במניות הכבדות.

"אין הרבה חדשות - ההתנתקות כבר מאחורינו, והרי מה שתידלק פה את העליות בחצי השנה האחרונה זה עוד ועוד חדשות שנכנסו", ציין הבוקר פעיל בכיר בגוף מוסדי גדול. "בהיעדר אלה, עשוי המסחר להיות מושפע מהמשך זרם הדו"חות הכספיים וברקע ממימושי רווחים", הוא הוסיף.

זרם הדו"חות הכספיים בעיצומו: כור דיווחה אתמול בלילה על רווח נקי של 14.4 מיליון דולר - 234% יותר מהרבעון המקביל של השנה. המניה, שפתחה בעלייה של 1%, נכנעת למגמה בשוק ואיבדה 1.4%. כי"ל, שדיווחה אתמול על רבעון שיא בתולדותיה והציגה רווח של מעל 100 מיליון דולר, "זוכה" לגל מימושים. המניה איבדה 2% והשלימה צניחה של יותר מ-7% בשלושה ימים. בבתי ההשקעות הזרים, מריל לינץ' ו-UBS, ממשיכים להמליץ על המניה. מאידך, בכלל פיננסים בטוחה הורידו המלצתם למניה ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 19 שקל - 10% מעל מחירה בשוק.

טבע, המשיכה להיחלש ואיבדה 1.2%. החברה הודיעה היום כי ביהמ"ש פסק לזכותה כי אינה מפרה את הפטנט על תרופת הגבפנטין, שהחלה להיות מיוצרת לפני כשמונה חודשים.

מניות הבנקים הגדולים ספגו אף הן ירידות של פחות מ-1%: הפועלים ירדה ב-0.6% ולאומי איבדה 1.6%.

אלביט מערכות ירדה ב-1.2%. החברה הודיעה היום כי אסיפת בעלי המניות אישרה את עסקת רכישת אלישרא ואת יתרת רכישת האחזקות מתדיראן קשר.

גולן מלאכת מחשבת, שלד בורסאי שנקנה על ידי עודד דסאו, קופצת בעוד 35% ומשלימה זינוק של 170% בשבוע, בעקבות רכישת אחזקות בחברת אמת המחזיקה בחניונים ובבנייני משרדים, עליה הודיעה בתחילת השבוע.

מתב, שהעמיקה את הפסדיה התפעוליים ודיווחה על ירידה בהכנסות ובמנויים, איבדה 3.9%. עוד בלטה בעלייה - מניית פיבי, שמחזיקה בבבנק הבינלאומי. המניה קפצה ב-6% במחזור של 20 מיליון שקל, על רקע הגדלת חלקם של צדיק בינו ושותפיו לשליטה בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully