וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הרב בא-גד מעל בכספי ישיבת נחלים שנקלעה לחובות של 9.4 מיליון שקל

ענת רואה

24.8.2005 / 8:52

במסגרת הבקשה להקפאת הליכים שהגישה הישיבה נחשפה העובדה כי הרב בא-גד עומד במרכז חקירה שמנהל רשם העמותות באשר לפעילות הישיבה; לטענתה, שווי הנכסים השייכים לישיבה עומד על כ-9.7 מיליון שקל, אך לטענתה חלק גדול מהנכסים מוחזק שלא כדין על ידי בא-גד





על פי טענות הישיבה, דו"ח החקירה של רשם העמותות יכלול ממצאים חמורים ביותר נגד בא-גד. בין היתר נטען כי בעקבות הודעה של רשם העמותות לבא-גד לפיה הוא אינו יכול להיות יו"ר העמותה וגם לקבל ממנה שכר, הודיע בא-גד כי הוא מתפטר מעבודתו בישיבה ומפסיק לקבל שכר. בפועל, נטען, התברר כי בא-גד הונה את רשם העמותות שכן הוא הקים עמותה נפרדת אליה הועברו כספי הישיבה וממנה משך לעצמו משכורות כבעבר, מאחורי גבם של אנשי הישיבה ורשם העמותות.



עוד טוענת הישיבה כי בא-גד החליט על דעת עצמו על רכישת נכסים, בניית נכסים, הפקת ספרים ועריכת אירועים לעצמו ובני משפחתו, ונהג מנהג בעלים בכספי הישיבה ונכסיה. לטענת הישיבה, בין הממצאים שיפורסמו בדו"ח החוקר מופיעות טענות על קבלת שכר שלא כדין ב-2000-'97.



על פי הנטען, על שטח שהוקצה לטובת הישיבה בנחלים ונרשם בנאמנות על שם בנו וחתנו של הרב בא-גד, בני משפחת גוטמן, הוקמה וילה מפוארת לצרכי המשפחה. הבנייה והאיבזור של הווילה נעשו על ידי משפחת גוטמן ומומנו מכספי הישיבה, וכל זאת ללא קשר לצרכיה ומטרותיה. עלות הבנייה נאמדת בלפחות 2.6 מיליון שקל והפסדי המימון שנגרמו לישיבה עולים לטענתה לכדי 1.3 מיליון שקל. עוד נאמר כי על מנת למנוע את פינוי בתו ומשפחתה מהבית, דאג בא-גד לחתום על הסכם שכירות עמם לפיו הבית יושכר להם ל-10 שנים תמורת 250 שקל בחודש.



עוד נטען כי בבית נוסף במשק, זה הרשום על שם גזבר הישיבה, מתגוררת מזה שנים אלישבע בא-גד שבעלה המנוח היה אחיו של בא-גד וככזה קיבל תפקיד בישיבה. לטענת הישיבה, מסרה אלישבע בא-גד כי בא-גד הבטיח לה שלאחר מות בעלה, היא תגור בנכס עד מותה. עוד נטען כי בא-גד אף חדל לגבות ממנה את דמי השכירות המינימליים המשולמים ע"י עובדים בגין דירות שירות העומדות לרשותם.



כן נטען כי נכס נוסף במושב נחלים רשום על שם בא-גד עצמו, למרות שהוא אישר כי הנכס שייך לישיבה. על פי הנטען, כיום מחזיק בא-גד בנכס עד שתתקבל דרישתו לקבל פיצויי פיטורים בשיעור של 400% מהישיבה. "יש לציין כי הרב בא-גד כבר גבה לעצמו פיצויי פיטורין כמה פעמים בשנות עבודתו בישיבה", נטען.



הישיבה טוענת כי היא ניצבת בפני מציאות מוזרה לפיה יש לה נכסים שיכולים לאפשר לה להחזיר את חובותיה, אך הם מוחזקים על ידי משפחת בא-גד שלא כדין. מנגד נושי הישיבה מגישים תביעות כספיות נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully