וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הצעת קבוצת גאון לרכישת אייס: ליפא מאיר יפנה לבית המשפט בבקשה להכריע בשאלה מי יקנה את החברה

סיון קלינגבייל

24.8.2005 / 9:13

אייס מוצעת למכירה מאחר שהחברה המחזיקה בה, גלקסו בבעלות גד זאבי, נכנסה לכינוס נכסים; אתמול הוציאה קבוצת גאון אחזקות הודעה לפיה תרכוש את אייס תמורת כ-20 מיליון דולר



עו"ד ליפא מאיר, כונס הנכסים של גלקסו, יפנה לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דניה קרת מאיר, ויבקש מבית המשפט לנהל דיון בעניין מכירת רשת אייס בהשתתפות כל הצדדים הניצים. המטרה של מאיר היא שבית המשפט יכריע בזכויות הצדדים ועל פי זה יקבע למי תימכר החברה. אייס מוצעת למכירה מאחר שהחברה המחזיקה בה, גלקסו בבעלות גד זאבי, נכנסה לכינוס נכסים.



אתמול הוציאה קבוצת גאון אחזקות הודעה לעיתונות לפיה קבוצת גאון-זביידה תנצל את זכות הסירוב הראשונה שיש לזביידה ותרכוש את אייס תמורת כ-20 מיליון דולר, הצעה דומה להצעתה של קרן מרקסטון. שלמה זביידה, השותף בקבוצת גאון-זביידה, היה שותפו של גד זאבי בזאבי רשתות, המחזיקה במניות אייס. חברת מסח מחזיקה בזאבי רשתות ב-75%; לוקסייד, בבעלות זביידה, מחזיקה בזאבי רשתות בכ-25%. מתוקף תקנון אייס, אומרים בקבוצה, ניתנה לזביידה זכות סירוב ראשונה.



עם זאת, קרן מרקסטון שהתמודדה במכרז לרכישת אייס, טענה בעת הגשת המכרז לרכישת הרשת כי לזביידה אין זכות סירוב ראשונה.



מרקסטון טענה אז כי מאחר שבית המשפט החליט למכור את מניות חברת מסח, המניות הנמכרות הן לא המניות של מסח בזאבי רשתות אלא מניות בזאבי אחזקות המחזיקה במסח.



לוקסייד טענה מנגד כי במידה שזאבי אחזקות מוכרת את המניות במסח, ללוקסייד יש זכות סירוב גם על מניות אלו.



השופטת דניה קרת מאיר קבעה שיוציאו למכרז את מניות מסח ושבמסגרת הליכי הכינוס ניתן יהיה להתמודד עם טענת זכות הסירוב הראשונה בהיעדר זכות שיפוטית אחרת.



זאת ועוד, מקורבים להתמחרות טוענים כי זכות הסירוב של זביידה עומדת לו בלבד ולכן אין באפשרותו להעבירה לגורם אחר. המקורבים אומרים כי מסיבה זו אין באפשרות גאון אחזקות להצטרף לזביידה לרכישה במיוחד מאחר שהם משלמים את חלק הארי ברכישה. על פי ההסכם בין קבוצת גאון לזביידה, יחזיקו הצדדים ב-50% מהרשת כל אחד. מאחר שזביידה כבר מחזיק אחוזים באייס, חלק הארי של התשלום תמורת הרכישה נעשה על ידי קבוצת גאון.



בנוסף לשאלת זכות הסירוב, עומדת טענתו של זאבי כי על כונס הנכסים של גלקסו לתת לו תנאים שווים במכרז לרכישת אייס. טענת זאבי, שהגיש את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז, היא שעל כונס הנכסים לתת לו שיפוי מפני תביעות עתידיות כפי שנתן לקרן מרקסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully