וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אסר על סנו לרכוש את מפעל הנייר של פנדה

ענת רואה

24.8.2005 / 9:25

בכך נענה השופט לבקשת שניב תעשיות נייר וחלק מבעלי מניותיה שטענו כי סנו, המחזיקה ב-39% ממניות שניב, החליטה לרכוש באמצעות חברת ישראפייפר את פנדה המתחרה בה בניגוד להסכם המייסדים שאסר עליה לעשות כן



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, קובי ורדי, הורה אתמול על צו מניעה זמני האוסר על חברת סנו לרכוש את חברת פנדה מפעלי נייר. בכך נענה השופט לבקשת החברה הציבורית שניב תעשיות נייר וחלק מבעלי מניותיה שטענו כי סנו המחזיקה ב-39% ממניות שניב החליטה לרכוש באמצעות חברת ישראפייפר את פנדה המתחרה בה בניגוד להסכם המייסדים שאסר עליה לעשות כן.



במסגרת ההחלטה מתח השופט ביקורת קשה על סנו וקבע: "אני דוחה את התממותה של סנו וניסיונה המאולץ לטעון לפרשנות אחרת של ההסכמים... מהם עולה התחייבות ברורה וחד משמעית של סנו לאי תחרות בשניב". לדברי השופט הניסיון של סנו לרכוש את פנדה "מופרך ואף מקומם".



שניב נוסדה לפני 15 שנה ובבעלותה מפעל גדול ליצור נייר באופקים, המעסיק כ-80 עובדים. בעל השליטה בסנו הוא ברונו לנדסברג המכהן כיו"ר דירקטוריון החברה. לטענת בעלי המניות, בעת הקמתה של שניב התחייבה סנו לא להתחרות בשניב. זאת, נטען, מתוך הנחה שתחרות נגד שניב מצד מי שכל סודותיה העסקיים פרוסים בפניה, עלולה להיות הרסנית לשניב.



בהחלטתו קבע השופט כי אין מחלוקת אמיתית בין הצדדים על כך שלסנו אסור היה לרכוש מפעל לייצור ניר כמו פנדה ולעסוק בייצור נייר. זאת, מציין השופט, כפי שהודה בהגינותו ובכנותו מנכ"ל סנו, אלכס לנדסברג, בחקירתו בבית המשפט. לדברי השופט, העיד לנדסברג לגבי הסיבה האמיתית שבגינה למעשה סנו מפרה את הסכם המייסדים: "אם לא היו רוכשים את פנדה זה היה ממוטט את ישראפייפר ופוגע בסנו".



השופט קבע כי המסקנה עולה גם מדבריו של רו"ח צבי יוכמן, בעל השליטה בפנדה אשר הדגיש במכתב ששיגר במענה לפניית שניב כי העסקה עם סנו נוגעת אך ורק לפעילות העיבוד ולא לייצור נייר. השופט קבע עוד כי גם בא כוחה של סנו, עו"ד שמגר גורביץ, כתב בעצמו במכתב על כך שפעילותה של סנו הוגבלה לכל הקשור לעיבוד נייר ולא לייצורו .



סנו חויבה בתשלום הוצאות משפט לשניב בסך 40 אלף שקל. שניב יוצגה באמצעות עו"ד יחיאל כשר, ניר קהת, זיו וסרצוג ממשרד פרופ' יובל לוי ושות' ועו"ד חיים אינדיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully