וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: עיריית הרצליה תדון שוב בהפקעת 717 דונם להקמת פארק

אריק מירובסקי

24.8.2005 / 9:26

עיריית הרצליה מעוניינת להקים את הפארק במתחם המוכר כ"באסה", שנמצא בין שדרות שבעת הכוכבים בדרום ורחוב הבריגדה בצפון, נתיבי איילון במערב ורחובות ז'בוטינסקי ושירת דבורה במזרח



ועדות הבנייה ידונו מחדש בהפקעת 717 דונם מ-244 בעלים פרטיים לצורך הקמת פארק בסמוך לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה - כך פסקה שלשוםשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שרה דותן.



השופטת הטילה על הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה ועל הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב לשקול מחדש את הצעת בעלי הקרקע לערוך במקום רפרצלציה (חלוקה מחדש), להפריש להם 70 דונם מהשטח ולתת להם זכויות בנייה במקום לפצותם כספית בגין ההפקעה. בעלי הקרקעות חוששים כי אם העירייה תפקיע את רכושם היא לא תוכל לעמוד בסכום הפיצויים שנאמד בעשרות מיליוני שקלים.



עיריית הרצליה מעוניינת להקים את הפארק במתחם המוכר כ"באסה", שנמצא בין שדרות שבעת הכוכבים בדרום ורחוב הבריגדה בצפון, נתיבי איילון במערב ורחובות ז'בוטינסקי ושירת דבורה במזרח.



העירייה מסרבת להצעת בעלי הקרקעות וטוענת כי השטחים הנוספים חשובים לה. לאחר שוועדות התכנון המקומית והמחוזית קיבלו את עמדת העירייה - ערערו בעלי הקרקעות על ההחלטה בפני המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. זו אמנם ביקרה את התנהלות שתי הוועדות בעניין, אולם אישרה את החלטתן.



לנוכח זאת הגישו בעלי הקרקעות שלוש עתירות שונות נגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית הדין לעניינים מינהליים. את בעלי הקרקעות מייצגים עורכי הדין אלון סמואל, ברוך אדלר, עודד ישראלי, גדעון אליאב, פרופ' אברהם ציון וסיני גלבוע.



בפסיקתה כתבה השופטת דותן: "נקודת המוצא לבחינת המחלוקת היא שאין כל קדושה בשטח של 717 דונם דווקא, בעיקר לנוכח העובדה שלמעט טענה סתמית למדי לא הוצגו על ידי המשיבות (עיריית הרצליה, הוועדות המקומית והמחוזית והמועצה הארצית - א"מ) ראיות להוכחת הגרסה, שכל השטח המוצע להפקעה חיוני להגשמת התוכנית".



השופטת תהתה מדוע עיריית הרצליה גילתה גמישות גדולה בכל הנוגע להקמתם על שטחים שנועדו להיכלל בפארק של מבני ציבור כמו קניון, בתי ספר, תחנת מכבי אש, קאנטרי קלאב ואיצטדיון, ואף לא התנגדה להסטת נתיבי איילון לשטח שיועד לפארק, בעוד שכאשר מדובר בשטחים פרטיים היא מגלה קשיחות גדולה. עוד ציינה השופטת, כי העירייה מתכוונת להפקיע בית מגורים בלי שנתנה את הדעת לשאלה, אם ההפקעה הכרחית או שניתן לשנות במעט את תוכנית הפארק כך שהבית לא יפגע.



השופטת פסקה כי יש להחזיר לוועדות התכנון והבנייה את הדיון באלטרנטיווה שהציעו בעלי הקרקע וחייבה את הוועדות ואת עיריית הרצליה בהוצאות משפט של 20 אלף שקל לכל אחת מהעתירות שהוגשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully