וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים בחוזים אישיים בקלאבמרקט מאיימים בצעדים ארגוניים - טוענים כי הם מופלים לרעה לעומת העובדים המאוגדים

עינב בן יהודה

24.8.2005 / 10:17

מאיימים כי אם נאמני הרשת לא ינהלו עימם מו"מ הם יורו מחר למנהלי הסניפים שלא לאפשר את פתיחתם; במקביל המו"מ בין נאמני הרשת וההסתדרות נקלע למשבר



העובדים בחוזים אישיים בקלאבמרקט מאיימים בנקיטת צעדים ארגוניים. ברשת מועסקים כ-240 עובדים בלתי מאוגדים, מהם כ-180 פתחו במאבק בטענה כי הם מופלים לרעה לעומת העובדים המאוגדים.



הבוקר צפויים עשרות מהעובדים בחוזים אישיים להפגין מול משרדי הרשת בתל אביב. העובדים, המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן, טוענים כי נאמני הרשת, רו"ח גבריאל טרבלסי ועו"ד שלמה נס, מגבשים הסכם מול העובדים המאוגדים המיוצגים על ידי ההסתדרות, אך מתעלמים מדרישותיהם להידבר עימם.



העובדים, מרביתם בתפקידים בכירים, מעריכים כי רבים מהם יפוטרו אם תאושר מכירת הרשת לשופרסל, שהציעה לרכוש את קלאבמרקט תמורת כ-825 מיליון שקל, ודורשים כי נאמני הרשת יאפשרו להשוות תנאיהם לתנאי העובדים המאוגדים. העובדים מאיימים כי אם הנאמנים לא ינהלו עימם מו"מ, הם יורו מחר למנהלי הסניפים שלא לאפשר פתיחתם. בתוך כך, הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, הודיע להנהלת שופרסל כי הוא שוקל שלא לאשר לה לרכוש את קלאבמרקט. שטרום ציין כי טרם השלים את בדיקת מלוא הנתונים שהועברו לידיו והחלטה סופית תתקבל לאחר שתושלם הבדיקה. נאמני קלאבמרקט צפויים להגיש מחר לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, את הצעתה של שופרסל ולהוסיף את מכתבו של שטרום.



לפני מספר ימים גובשה הסכמה עקרונית בין ההסתדרות לנאמני הרשת, לפיה על כ-3,000 העובדים המאוגדים יחול ההסכם הקיבוצי הנהוג בשופרסל, אם אכן תאושר הרכישה. במסגרת ההסכמה העקרונית, רשת שופרסל תיקח על עצמה את התחייבויות העבר כלפי העובדים, הכוללות גם את תנאי הפרישה המשופרים הקיימים במסגרת ההסכם הקיבוצי ברשת קלאבמרקט. בנוסף, העובדים הוותיקים - כ-600 מעובדי הרשת - הצפויים להיפגע בעקבות החלת ההסכם הקיבוצי של רשת שופרסל עליהם, יקבלו פיצוי שהיקפו טרם נקבע.



אתמול חל משבר במו"מ בין הצדדים. מההסתדרות נמסר כי נאמני הרשת חזרו בהם מההסכם שהושג. עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אמר :"העובדים התגייסו להצלת הרשת וכעת הנאמנים מפקירים אותם. אין מנוס אלא להשתמש באמצעי האחרון העומד לרשות העובדים - נשק השביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully