וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ מעלה את מחיר היעד של הפועלים ב-19% מעל מחיר השוק: רפורמת בכר תביא לפגיעה של עד 9% ברווחים

רם דגן

24.8.2005 / 12:01

על סמך הערכות עמלות ההפצה הנוכחיות, מעריך בית ההשקעות שהבנק ישמור על כ-68% מהכנסות הנכסים שיימכרו; הבנק נמצא בנקודה בה יוכל למחוק בעתיד הפרשות שכבר ביצע



דו"חות הרבעון השני, כמו גם התחזיות לגבי ההתפתחויות הצפויות בעתיד הקרוב, מביאים היום את האנליסט סימון נליס מבנק ההשקעות סיטיגרופ לשמר את המלצת ה"קנייה" למניית , ואף להעלות את מחיר היעד שלה ב-9.5% לרמה של 19.5%, המשקפת דיסקאונט של כ-19% לעומת המחיר בו נסחרת המניה כיום.



האנליסט מונה ארבעה גורמים מרכזיים שהשפיעו לחיוב על דו"חות הבנק ברבעון האחרון: הפחתה בהפרשות לחובות מסופקים, נטל מס נמוך באופן יחסי על רקע היחלשות השקל, גידול במצבת הנכסים, כמו גם אירועים חד פעמיים כגון ההכרה ברווחי ההון ממכירת סיגניצ'ר בנק.



בעניין ההפרשות, האנליסט מצביע על ירידה משמעותית של 28% בסעיף לעומת ההפרשה שנרשמה ברבעון הראשון של השנה. על פי הערכות סיטיגרופ, מצוי כיום הפועלים בנקודת האיזון בה תחול ירידה במצב החובות המסוכנים של הבנק, דבר שעשוי אף להביא בעתיד למחיקת ההפרשות שכבר בוצעו. עם זאת, מעריכים בבנק ההשקעות כי החשיפה הגדלה של הפועלים למשקי הבית תביא למעשה לקיזוז המגמה החיובית בהלוואות העסקיות.



באשר לגידול הנאה שנרשם בנכסי הבנק במאזני הרבעון, מציינים היום בסיטיגרופ את השפעות המטבע שנובעות מן העובדה ש-42% מן ההפקדות והנכסים של הבנק, כמו גם 32% מן ההלוואות, רשומים במטבע זר, כך שלהיחלשותו של השקל ברבעון השני יש השפעה מכרעת על הגידול הנכסי שנרשם. כמו כן, מציינים בבנק ההשקעות את התאוששותו של השוק הישראלי, גורם שהגביר את פעילות משקי הבית והשוק כולו, והגדיל את היקף הפעילות של הבנק לעומת התקופות הקודמות.



באשר להשפעת רפורמת ועדת בכר על רווחי הבנק, חוזרים היום בסיטיגרופ על ההערכות הקודמות של הנהלת הבנק לפיהן צפוי הרווח השנתי של הפועלים להצטמצם בשיעור של בין 5% ל-9%. כמו כן, מעריכים היום האנליסטים כי על סמך שיעורי עמלת הפצה של 0.35% על קרנות נאמנות ו-0.65% על קופות הגמל, יצליחו הבנקים לשמור על כ-66%-68% מן ההכנסות שנרשמו בגין הנכסים שאותם ייאלצו למכור בעקבות יישום הרפורמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully