וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קלאבמרקט פתחו בשביתה

עינב בן יהודה

24.8.2005 / 18:36

העובדים טוענים: הנאמנים הפרו ההסכם שהושג להבטחת זכויותינו; הנאמנים: ההסכם עם העובדים נותר בעינו כל עוד הממונה על ההגבלים העסקיים יאשר את עסקת מכירת הרשת לשופרסל



העובדים המאוגדים ברשת קלאבמרקט פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן, וזאת במחאה על מה שהם מכנים הפרת ההסכם אליו הגיעו עם נאמני הרשת, על ידי הנאמנים.



בתום ישיבה שנערה הבוקר, בה השתתפו נציגי העובדים ונציגי ההסתדרות בראשות עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, הוחלט על קיום השביתה ואסיפות מחאה. עיני אמר: "הנאמנים הפרו את ההסכמים והוליכו שולל את העובדים, לא תהיה חזרה לעבודה אם ההסכם לא יכובד".



לפני מספר ימים הגיעו הנאמנים, רו"ח גבריאל טרבלסי ועו"ד שלמה נס, נציגי העובדים וההסתדרות, ונציגי הנהלת שופרסל שהגישה את ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת הרשת הקורסת, להסכמה עקרונית לפיה יובטחו זכויות העבר של העובדים. על פי ההסכמה, על כ-3,000 העובדים המאוגדים יחול ההסכם הקיבוצי הנהוג בשופרסל, אם אכן תאושר הרכישה. במסגרת ההסכמה העקרונית, רשת שופרסל תיקח על עצמה את התחייבויות העבר כלפי העובדים, הכוללות גם את תנאי הפרישה המשופרים הקיימים במסגרת ההסכם הקיבוצי ברשת קלאבמרקט. בנוסף, העובדים הוותיקים - כ-600 מעובדי הרשת - הצפויים להיפגע בעקבות החלת ההסכם הקיבוצי של רשת שופרסל עליהם, יקבלו פיצוי שהיקפו טרם נקבע.



במקביל, הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, הודיע להנהלת שופרסל כי הוא שוקל שלא לאשר לה לרכוש את קלאבמרקט. שטרום ציין כי טרם השלים את בדיקת מלוא הנתונים שהועברו לידיו והחלטה סופית תתקבל לאחר שתושלם הבדיקה. על רקע התנגדות זו, טוענים בהסתדרות, חזרו הנאמנים מההסכם שהושג.



מנאמני קלאבמרקט נמסר כי ההסכם עם העובדים נותר בעינו כל עוד הממונה על ההגבלים העסקיים מאשר את עסקת מכירת הרשת לשופרסל. "במידה שלא - ההסכם עם העובדים הופך ללא רלוונטי", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully