וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך של הכנסת לא אישרה תשלומי הורים; פתיחת שנת הלימודים בספק

יולי חרומצ'נקו

24.8.2005 / 14:38

ועדת החינוך לא אישרה את תשלומי ההורים לבתי הספר, הכוללים גם דמי ביטוח; הרשויות: השנה לא תיפתח בלי ביטוח; ביום רביעי הבא יתקיים בוועדה דיון נוסף בנושא



מאת יולי חרומצ'נקו וראלי סער



ועדת החינוך של הכנסת לא אישרה היום את גביית תשלומי ההורים לבתי הספר לשנת הלימודים הקרובה. אם לא יאושרו התשלומים עד תחילת חודש ספטמבר, לא יהיה לתלמידים ביטוח נגד תאונות אישיות ושנת הלימודים לא תיפתח. יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר כי אף מנהל בית ספר או ראש רשות מקומית לא יהיה מוכן לפתוח את שנת הלימודים מבלי שנושא התשלומים יוסדר. דיון נוסף בנושא נקבע ביום רביעי הבא בוועדת החינוך.



יו"ר ועדת החינוך, אברהם פורז, הודיע בוועדה כי הגיע להסכם עם משרד האוצר לפיו, החל משנת הלימודים שאחרי הקרובה (תשנ"ז) משרד האוצר יממן את תשלום ביטוח התאונות האישיות שכלול בתשלום ההורים. חברי הכנסת בוועדה הביעו ספק לגבי האפשרות שההחלטה תישאר בעינה גם בעת כהונת הממשלה הבאה.



אולם הבעיה העיקרית באישור התשלומים, שמגיעים עד 1,355 שקל בתיכון, אינו הביטוח. בשנים האחרונות מתנהל בוועדת החינוך מאבק סביב התשלומים. חברי הכנסת מתנגדים לאישור וקוראים למשרד החינוך למצוא מקור תקציבי חלופי למימון הפעילויות עליהן משלמים ההורים, כגון טיולים, מסיבות ופעילות חברתית.



במהלך הדיון הביעו חברי הכנסת התנגדות עקרונית לגביית התשלומים, משום שמשרד החינוך לא עמד בהבטחה שנתן לוועדה בשנת הלימודים הקודמת להפחית מדי שנה את גובה התשלומים. בהצעה שהגיש משרד החינוך לוועדה היום, הועלה מחיר הטיולים ב-15% ויתר התשלומים נשארו כבשנה שעברה. ח"כ יוסי שריד (מרצ-יחד) אמר בדיון: "אם יש ילד אחד שלא יכול לצאת לטיול שנתי כי ידו אינה משגת, עדיף שכל התלמידים לא יצאו לטיול שנתי". יו"ר הוועדה, אברהם פורז (שינוי), שהיה היחיד שהצביע בעד גביית תשלומי ההורים, אמר כי אסור לקבוע כי אם תלמיד אחד לא משלם יתר התלמידים יסבלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully