וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת התחמושת הגדולה ביותר בין תעשייה בטחונית ישראלית לאמריקאית: תעש תספק תחמושת לצבא ארה"ב ב-300 מ' ד'

אורה קורן

24.8.2005 / 15:35

העסקה תכפילה את היקף הפעילות של מפעל החברה בנצרת עילית, המעסיק 350 עובדים; יו"ר תעש, עובדיה עלי: הזכייה במכרז מהווה הישג משמעותי לחברה ועשויה לאפשר לה לזכות במכרזים בינ"ל נוספים



התעשייה הצבאית (תע"ש) זכתה אתמול במכרז בהיקף 300 מיליון דולר לאספקת תחמושת לצבא האמריקאי. מתע"ש נמסר כי מדובר בעסקת התחמושת הגדולה ביותר בין תעשייה בטחונית ישראלית לצבא ארצות הברית.



תע"ש תספק תחמושת קלה לרובים ומקלעים, שתיוצר במפעל יצחק שבבעלותה בנצרת עילית. העסקה מכפילה את היקף הפעילות של המפעל, המעסיק 350 עובדים, שהיקף הכנסותיו עומד כיום על 60 מיליון דולר בשנה. מפעל יצחק מייצר תחמושת קלה בעיקר לכוחות האמריקאים הפועלים בעיראק, וכן לצה"ל, למשטרה ולמערכת הביטחון הישראלית וללקוחות במערב אירופה.



יו"ר תעש, עובדיה עלי, אמר כי הזכייה מהווה הישג משמעותי לחברה ונדבך חשוב בצמיחתה, שעשוי לאפשר לה לזכות במכרזים בינלאומיים נוספים. לדבריו, העסקה מבססת את מעמדה של תע"ש כספק מהותי לצבא האמריקאי.



חטיבת התחמושת הקלה של תע"ש השתתפה במכרז כחלק מקבוצת ג'נרל דיינמיקס בהיקף שעשוי להגיע ל-1.2 מיליארד דולר, מהם 171 מיליון דולר לשנה זו. חלקה הצפוי של תע"ש במכרז כ-50 מיליון דולר ב-2005 עם אופציה זהה לחמש שנים נוספות.



במהלך 2004 קיבלה תע"ש הזמנות חירום מארצות הברית ליצור תחמושת קלה בהיקף של 72 מיליון דולר. מחצית מההזמנה כבר סופקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully