וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי רושם עלייה ונסחר ב-66.17 דולר לחבית בניו יורק

מיכל רמתי

24.8.2005 / 17:07

העלייה על רקע סופה טרופית חדשה המתפתחת באזור הבהאמה ועשויה לפגוע בייצור באזור מפרץ מכסיקו; מחיר הגז הטבעי עולה ב-4.6%



מחיר הנפט הגולמי רושם עליות היום, על רקע חשש שסערה המתפתחת באזור הבהאמה תתפתח להוריקן ותפגע במתקנים הנמצאים במפרץ מכסיקו, אזור הייצור העיקרי של הנפט בארה"ב. החוזים על הנפט למסירה באוקטובר מסוג Light Crude (טקסס מתוק) נסחרים בעלייה של 46 סנט למחיר 66.17 דולר לחבית. מחיר הגז הטבעי למסירה בספטמבר עולה ב4.6% ל-10.128 דולר ל-BTU בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מאוחר יותר היום צפוי להתפרסם דו"ח המלאים של משרד האנרגיה האמריקאי, שעשוי להשפיע לרעה על מחירי הנפט, אם יראה שנרשמה ירידה במלאי הדלק בשבוע שעבר. מבין 10 הסופות הטרופיות שהתפתחו בעונת ההוריקנים הנוכחית, 7 הגיעו למפרץ מכסיקו, ו-4 מביניהן - ארלין, סינדי, דניס ואמילי - פגעו באספקת הנפט. מכסיקו וארה"ב מייצרות יחד 5 מיליון חביות ביום באזור המפרץ - כ-6% מהתפוקה העולמית.



השפעות הסופות באזור אמריקה על מחיר הנפט גדולות עוד יותר, כיוון שארגון אופ"ק - קרטל המדינות המייצאות נפט, האחראי לכ-40% מהנפט בעולם - שואב נפט כמעט במלוא התפוקה. במצב זה נראה כי אופ"ק לא תוכל לחפות על הפרעות באספקה באזורים אחרים בעולם, וכל פגיעה שכזו באספקה עשויה להקפיץ את המחירים - לפחות באופן זמני.



בשבוע החולף הפסקת חשמל פגעה ביצוא העיראקי במשך יום שלם, והפגנות גדולות פגעו בתפוקה באקוודור. רויאל דאץ' של הקטינו את הייצור בניגריה על רקע מתיחות אזורית במדינה, ובים הצפוני נאלצה החברה לעצור את הייצור בחלק מאסדותיה במשך 5 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully