וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסחרת בירידות קלות

אסף רותם

24.8.2005 / 18:25

ירידות של 0.3% בנאסד"ק וירידות של 0.3% בדאו ג'ונס. טבע מתאוששת מהימים האחרונים ועולה 0.2% על רקע ניצחון משפטי על פייזר

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בירידות שערים: מדד נאסד"ק יורד ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס יורד בשיעור דומה. הירידות היום ממשיכות את המגמה אמש, כאשר מחירי הנפט הגבוהים מקשים על אותם מעטים ומתוסכלים שנותרו במשרדי החברות ובחדרי המסחר למשוך את השוק מעלה.

סופה טרופית שמתקרבת היום לפלורידה מזכירה למשקיעים את הסכנה האפשרית לתפוקת הנפט במפרץ מקסיקו, סכנה שהזניקה את מחירי הנפט לפני כחודש, עם שתי סופות טרופיות בשבועיים. מחיר הנפט מגיב בקפיצה, ועולה כ-0.5% למחיר של 66.1 דולר לחבית.

בקרב הישראליות, המסחר המנומנם צפוי להימשך לכל אורך היום ברוב המניות.

לאחר שהשלימה ירידה דו יומית של כמעט 3%, זוכה היום טבע לבשורה מעודדת דווקא מכיוונו של ביהמ"ש בארה"ב, שפסק לא מעט פעמים כנגד החברות הגנריות בארה"ב בשנה האחרונה. טבע הודיעה היום כי בית המשפט המחוזי בניו ג'רסי קבע בהחלטה שניתנה כי טבע אינה מפירה את הפטנט של חברת פייזר בתרופת הגבפנטין. הגבפנטין של טבע הוא הגרסה הגנרית של הניורנטין של פייזר לטיפול בפרכוסים בחולי מחלת הנפילה. מכירות התרופה במונחי המקור מסתכמות ב-1.7 מיליארד דולר בשנה. טבע החלה לשווק את הגרסה הגנרית לתרופה לקראת סוף השנה שעברה. המניה מגיבה בעצלות מסוימת ועולה כעת 0.2% למחיר 32.4 דולר.

גם אלביט מערכות, שרוב המסחר בה מתבצע בדרך כלל בת"א, עולה כעת 0.6% למחיר 24.3 דולר, לאחר שנודע על סיום עוד שלב לקראת המיזוג המתמשך בתעשיית הביטחון הישראלית: בעלי המניות באלביט מערכות אישרו באסיפה הכללית אתמול את רכישת אלישרא ואת המשך רכישת יתרת המניות בתדיראן קשר, שמוחזקות על ידי כור, על פי ההסכם המתוקן שנחתם לפני כחודש וחצי. עם סיומו המיוחל של ההסכם, תגיע אלביט לאחזקה של 38% מתדיראן קשר.

מניה אחת שריכזה מחזורים גדולים מהממוצע ביומיים האחרונים היא ורינט. ספקית פתרונות לשוק האבטחה הציבורית, שהתאוששה ב-3.2% למחיר של 37.7 דולר מירידה של 2.5% ביום המסחר הקודם, שהתרחשה לאחר ש-UBS הוריד את המלצתו למניה ל"הפחת". ורינט יורדת כעת 0.9% למחיר 37.3 דולר.

אודיוקודס יורדת 1.8% למחיר 9.6 דולרים ומשלימה ירידה של כ-5% השבוע, לאחר שבשוע שעבר פרצה את מחסום 10 הדולרים.

צורן מתממשת היום לאחר זינוק של כמעט 7% אמש, על רקע העלאת המלצה, ויורדת 0.9% למחיר 14.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully