וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגרה בירידות

אפרת נוימן

24.8.2005 / 23:59

הנאסד"ק ירד 0.4%. טבע איבדה 0.3% והשלימה ירידה של 3.5% בארבעה ימים. נייס איבדה 2.3%. אמדוקס ירדה 2.3%

זינוק מפתיע במכירות הבתים החדשים בארה"ב ועליות במגזר הטכנולוגיה עזרו בתחילת המסחר היום לעליות קלות בוול סטריט. אבל אז הגיעה עוד נסיקה במחירי הנפט, והמגמה התהפכה. בסיום המסחר איבד הנאסד"ק 0.4% לרמה של 2,129 נקודות והדאו ג'ונס ירד 0.8% לרמה של 10,435 נקודות.

מחיר הנפט הגולמי עלה היום לשיא של 67.40 דולר לחבית, על רקע חשש שסערה המתפתחת באזור הבהאמה תתפתח להוריקן ותפגע במתקנים הנמצאים במפרץ מכסיקו, ועל רקע ירידה במלאי הבנזין בארה"ב.

מגזרת המקרו שמחו המשקיעים לשמוע כי מכירות הבתים החדשים בארה"ב זינקו ביולי ב-6.5% לקצב של 1.471 מיליון יחידות בשנה, וזאת למרות ההאטה במכירות הבתים הקיימים. בוול סטריט ציפו בממוצע לקצב מכירות נמוך יותר של 1.34 בתים חדשים בשנה.

בימים האחרונים לא נרשמו אירועים מסעירים במיוחד מכיוון החברות הישראליות, וגם המחזורים בהן נמוכים מהממוצע. כמעט כל החברות הישראליות כבר דיווחו על התוצאות לרבעון השני, ומנהלים רבים גם יצאו לחופש ומילוי מצברים לקראת המשך השנה.

מניית טבע המשיכה גם היום לרדת ואיבדה 0.3% למחיר של 32.2 דולר. בכך השלימה המניה ירידה של 3.5% בארבעה ימי מסחר. היום הגיעה לסיומה הסאגה המשפטית בכיכובן של טבע ויצרנית התרופות הגדולה בעולם - פייזר. בית משפט פדרלי בניו ג'רזי פסק לטובתה של החברה הישראלית, במשפט שניהלה כנגדה פייזר, וקבע כי תרופת הגבפנטין של טבע, שהיא הגרסה הגנרית לתרופת הניורונטין של פייזר, אינה מפירה את הפטנט של תרופת המקור. בית המשפט אישר לחברה הישראלית להמשיך בשיווק התרופה.

וגם בימי בצורת בוול סטריט אפשר ללקט כמה המלצות אנליסטים. חברת ההשקעות רודמן אנד רנשואו החלה לסקר את מניית סינרון עם המלצה חיובית של "תשואת יתר" וצירפה לה מחיר יעד יומרני למדי - 60 דולר. מניית סינרון איבדה היום 1.6% ל-36.9 דולר.

הפחתת המלצה למניית ורינט מצד UBS עוררה את המשקיעים ביומיים האחרונים וגררה אחריה מחזורי מסחר גבוהים מהממוצע. היום כבר חזר המסחר המנומנם במניה ו-ורינט איבדה היום 0.1% למחיר של 37.4 דולר.

צורן איבדה 0.4% ל-14.7 דולר, לאחר שזינקה אתמול כ-7% בתגובה להעלאת המלצה למניה. בית ההשקעות האמריקאי פאסיפיק גרות' העלה היום את המלצתו לצורן מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר".

וגם תרו זכתה השבוע להמלצה חיובית מבית ההשקעות פירסט אלבני שהחל לסקר את המניה בהמלצת "קניה חזקה". היום הוסיפה תרו 4.1% ל-26.3 דולר כך שיש לה עוד כברת דרך עד שתגיע למחיר היעד שהעניקו לה בפירסט אלבני - 35 דולר.

בלטו היום בירידות גם אמדוקס שאיבדה 2.3%, נייס השילה 2.3%,גיוון אימג'ינג איבדה 2.5% לומניס שירדה 2.1%. נקסוס צנחה ב-22% למחיר של 5.4 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully