וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב יועצי שרון סבורים שעליו לעזוב את הליכוד ולהקים מפלגה חדשה בראשותו

אלוף בן

25.8.2005 / 7:08

היועצים מנמקים זאת בפער הקיים על פי הסקרים, שבהם נמצא שרון בנחיתות בליכוד, אך נהנה מפופולריות רבה בציבור; לדבריהם, שרון טרם החליט כיצד לנהוג; מעוניין להישאר בליכוד ולהתמודד על מנהיגות התנועה



מרבית יועציו של ראש הממשלה, אריאל שרון, המשתתפים בדיוני "פורום החווה", סבורים שעליו לעזוב את הליכוד ולהקים מפלגה חדשה בראשותו, שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. כך עולה משיחות עם מקורבים ועם אישים במערכת הפוליטית בימים האחרונים. לדבריהם, שרון טרם החליט כיצד לנהוג, ועמדתו הנוכחית היא שעליו להישאר בליכוד ולהתמודד על מנהיגות התנועה ומועמדותה לראשות הממשלה.



יועצי שרון, התומכים בעזיבת הליכוד, מנמקים זאת בפער הקיים על פי הסקרים, שבהם נמצא שרון בנחיתות בליכוד, אך נהנה מפופולריות רבה בציבור.
בתנאים האלה, ספק אם שרון יזכה בפריימריס מול יריבו בנימין נתניהו; אבל אפילו אם ינצח, רשימת הליכוד שתיבחר במרכז המפלגה תהיה ימנית ותקשה עליו לתפקד. "נניח שאפשר לקחת את הליכוד", אומר מקורב אחד, "אבל מה קיבלת?".



אחד מ"תרחישי האימה" שהוצגו לשרון, היה שגם אם יזכה בבחירות בראש הליכוד, יהיו חברים רבים בסיעתו שיסרבו להמליץ עליו לנשיא המדינה, משה קצב, כמועמד להרכבת הממשלה הבאה. במקרה כזה, הוא יתקשה לגייס את 61 הח"כים הדרושים להמלצה בפני הנשיא, ולא יוכל לכהן כראש הממשלה.



חסידי נטישת הליכוד מסתייגים מ"המפץ הגדול"



חסידי נטישת הליכוד מדברים על הקמת גוף פוליטי חדש בראשות שרון, ומסתייגים מתוכנית "המפץ הגדול" שמקדם השר חיים רמון מהעבודה. לדעתם, שרון אינו זקוק לרמון, ליו"ר העבודה שמעון פרס או ליו"ר שינוי, יוסף לפיד, והשתתפותם ברשימה רק תגרע ממנה מצביעים. לעומת זאת, אחרי הבחירות יוכל שרון להרכיב קואליציה עם שינוי, העבודה ומפלגות נוספות.



היועצים התומכים בהישארות שרון בליכוד, ונמצאים כיום במיעוט, מנמקים את עמדתם בניסיון הכושל של "מפלגות שלישיות" במערכת הפוליטית הישראלית. הם זוכרים את הכשלון הצורב של מפלגת המרכז ב-1999 ומזהירים את שרון מפיתויי הסקרים, המנבאים ניצחון למפלגה חדשה בראשותו.



שרון אמר ל"הארץ" בשבוע שעבר: "אני איש הליכוד, נפלה בחלקי הזכות ליזום את הקמתו, ואני לא רואה סיבה לנטוש את הליכוד". בכירים במערכת הפוליטית מעריכים, שהוא יצטרך להחליט על דרכו עד לפתיחת מושב החורף של הכנסת בסוף אוקטובר.



נראה ששרון "יושב על הגדר"



בשבועות הקרובים יעסוק שרון בהשלמת מהלכי ההתנתקות, ובקצירת הפירות המדיניים של פינוי ההתנחלויות מרצועת עזה וצפון השומרון. בעוד שלושה שבועות ינאם בעצרת האו"ם, לשם ייסע עם שר החוץ, סילבן שלום, והשניים ייוועדו עם רבים ממנהיגי העולם, ובהם כנראה גם ראשי מדינות ערביות. רק אחרי שיסתיים העיסוק בהתנתקות, יתפנה שרון להחלטה על דרכו הפוליטית.



מההתבטאויות הפומביות של שרון בשבועיים האחרונים נראה, שהוא "יושב על הגדר", וטרם החליט אם "לשבור ימינה" להתמודדות בליכוד, או להציג קו מדיני מתון, המקובל יותר בציבור הרחב. שרון שיגר איתותים לשני הכיוונים, בדברים שנשא ערב פינוי המתנחלים, ובהצהרותיו המקבילות על חיזוק הבנייה בגושי ההתנחלויות.



"פורום החווה" הוא הכינוי למפגש השבועי של יועצי ומקורבי ראש הממשלה, הנערך בלשכתו בתל-אביב או במעון הרשמי בירושלים. בעבר התנהלו המפגשים האלה בחוות שקמים, בפורום מצומצם, אולם כיום משתתפים בהם כ-15 איש, ובהם ח"כ עמרי שרון; הפרסומאי והאסטרטג הפוליטי ראובן אדלר; היועץ הפוליטי אייל ארד; יועצו המיוחד של רה"מ, דב ויסגלס; מנהל הלשכה לשעבר, אורי שני; היועץ הפוליטי ליאור חורב; עו"ד יורם ראב"ד, שניהל את המו"מ הקואליציוני מטעם שרון; מזכיר הממשלה ישראל מימון; יועץ התקשורת אסי שריב; מנכ"ל משרד רה"מ, אילן כהן; היועץ הבכיר, ליאור שילת; ומוזמנים נוספים. גלעד שרון, שהיה חבר בפורום המקורי, לא בא כיום לדיונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully