וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הדלק העלו את מחיר הסולר ב-7%

עמירם כהן

25.8.2005 / 8:04

בסוף אוגוסט צפוי הסולר שרוכשות חברות הדלק בבתי הזיקוק להתייקר ב-25 אגורות לליטר; בנוסף יועלה הבלו ב-30 אגורות



מאת עמירם כהן ומוטי בסוק



חברות הדלק העלו בימים האחרונים את מחירי הסולר בתחנות הדלק ב-32-30 אגורות לליטר, כ-7% בממוצע בתחנה. סונול, דלק ודור-אלון אישרו כי ייקרו את הסולר בשיעורים האמורים. מפז נמסר כי החברה לא העלתה עדיין את המחירים. חברות הדלק מסרו כי הייקור מתחייב עקב העלייה במחירי הדלק בעולם.



בסוף אוגוסט צפוי הסולר שרוכשות חברות הדלק בבתי הזיקוק ("מחיר שער בז"ן") להתייקר ב-25 אגורות לליטר. חברות הדלק הקדימו את ההתייקרות הזו, והעלו כאמור את מחירי הסולר בתחנות הדלק. בנוסף צפוי מס הבלו על הסולר לעלות ב-30 אגורות לליטר בסוף אוגוסט. לפיכך ההתייקרות הכוללת של הסולר בתחנות הדלק תסתכם בכ-60 אגורות לליטר, כ-13.5% לפי מחיר בתחנה של 4.5 שקלים לליטר.



מחיר הסולר בתחנות הדלק אינו מפוקח ואין לו מחיר מרבי; לפיכך יכולות חברות הדלק להעלותו בכל עת ובכל שיעור לפי שיקוליהן העסקיים. אף על פי כן בעבר היה מקובל לייקר את הסולר רק בסוף החודש, בצמוד לייקורו בבתי הזיקוק.



כאמור, המס על סולר יעלה בכ-30 אגורות לליטר בסוף אוגוסט, מתוך כוונה להשוותו למס על בנזין, בהדרגה, ב-2009. העלאת המס על הסולר היתה אמורה לצאת לפועל לפני כחודשיים, אך נדחתה כדי לאפשר לרשות המסים להערך למהלך המקביל - פיצוי המשתמשים הגדולים בסולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully