וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה חדשה בהיי-טק: חברות מבקשות לגייס צוותים שלמים

חיים ביאור

25.8.2005 / 8:46

מנכ"ל קבוצת ג'וב אינפו, דליה דיאמנט-קריאף:חברות גם מבקשות כיום לגייס מספר גדול של עובדים בעלי פרופיל דומה בתוך פרק זמן קצר; "הגיוס המאסיווי של עובדים חדשים אינו בא על חשבון העובדים הקיימים"



שוק ההיי-טק נמצא באחרונה במגמת התעוררות, ויש לכך סימנים מעידים רבים. אחד מהם הוא העלייה המשמעותית בביקוש לצוותים שלמים לחברות היי-טק.



דליה דיאמנט-קריאף, מנכ"ל קבוצת ג'וב אינפו העוסקת בהשמת עובדי הייטק וב"ציד ראשים", אמרה אתמול כי חברות מבקשות כיום לגייס צוותים שלמים בתחום הפיתוח ובקרת האיכות וכן לגייס מספר גדול של עובדים בעלי פרופיל דומה בתוך פרק זמן קצר.



"הגיוס המאסיווי של עובדים חדשים אינו בא על חשבון העובדים הקיימים, כלומר אין מדובר בתחלופת עובדים גבוהה, אלא בהגדלת מצבת כוח האדם, דבר המעיד על צמיחה והתרחבות בשוק ההיי-טק", אמרה דיאמנט-קריאף.



דנה בש, אחראית תחום פרויקטים בג'וב אינפו, אמרה כי השינויים הטכנולוגיים וההתעוררות בענף בישראל ובעולם מחייבים את החברות הגדולות לפתח מוצרים חדשים, המצריכים מספר רב של עובדים והקמת צוותים לצורך ביצוע פרויקטים חדשים. "גיוס העובדים בחברות הגדולות יכול להיות מיועד לכמה צוותים במקביל, ומדובר על גיוס של עשרות מועמדים בכל חברה", אמרה בש.



לדבריה, חברות סטארט-אפ ששרדו את המשבר בענף חוזרות לגייס הון עבור קליטת עובדים חדשים. "החברות המגייסות מחפשות את ה'שמנת': מועמדים מומחים, בעלי ניסיון רב, ידע וערך מוסף משמעותי מאוד לפרויקט ולצוות", אמרה בש. לדבריה, גיוס לצוות בסטארט-אפ כולל 5-3 עובדים, תוספת של יותר מ-16% למצבת כוח האדם לסטארט-אפ ממוצע, המונה 20 עובדים.



מצד המועמדים, הגיוס הממוקד של חברות לפרויקטים חדשים מחזק את מעמדם ואת כוח המיקוח שלהם כלפי החברה הקולטת. מועמד שנמצא מתאים לפרויקט, יקבל הצעת שכר הגבוהה ב-20% עד 30% לעומת השכר המשולם לו בחברה בה הוא עובד. "המועמדים אינם בוחנים רק את הצעת השכר, אלא הם מבקשים לוודא שהפרויקט הוא חוד החנית של החברה", אמרה בש. "הם תופסים את המעבר לחברה החדשה ככדאי כל עוד הפרויקט יהיה 'State of the art technology', שיקדם אותם במסלול הקריירה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully