וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ממשיך לעלות: נגע בשיא של 68 דולר לחבית

ליאון איצקר

25.8.2005 / 8:51

מחיר הנפט רושם עליות על רקע חששות כי סופה טרופית עשויה לשבש התפוקה במפרץ מקסיקו, וכן על רקע ירידה במלאי הבנזין בארה"ב; החוזים על הנפט הגולמי לאוקטובר נסחרים ב-67.52 דולר לחבית



מחיר הנפט ממשיך לרשום עליות וכבר נגע בשיא של 68 דולר לחבית. זאת, על רקע חששות כי הסופה הטרופית "קתרינה" עשויה לשבש התפוקה במפרץ מקסיקו ועל רקע ירידה במלאי הבנזין בארה"ב.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר מסוג Light Crude (טקסס מתוק), נסחרים במחיר של 67.52 דולר לחבית - עלייה של 20, סנט במסחר שלאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שמוקדם יותר, כבר הגיעו לשיא של 68 דולר לחבית.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול, כי מלאי הבנזין בארה"ב ירד ב-3.2 מיליון חביות בשבוע האחרון, לרמה של 194.9 מיליון חביות - רמה הנמוכה ב-7% מרמת המלאי בתקופה המקבילה אשתקד.

מלאי הנפט הגולמי עלה ב-1.8 מיליון חביות, לרמה של 322.9 מיליון חביות - רמה הגבוהה ב-13% מרמת המלאי בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. מלאי הנפט המזוקק, הכולל את הנפט לחימום ואת הדיזל, גדל ב-1.4 מיליון חביות, לרמה של 132.5 מיליון.



מבין עשר הסופות הטרופיות שהתפתחו בעונת ההוריקנים הנוכחית, שבע הגיעו למפרץ מקסיקו, וארבע מביניהן - ארלין, סינדי, דניס ואמילי - פגעו באספקת הנפט. מקסיקו וארה"ב מייצרות יחד חמש מיליון חביות ביום באזור המפרץ - כ-6% מהתפוקה העולמית.



השפעות הסופות באזור אמריקה על מחיר הנפט גדולות עוד יותר, כיוון שארגון אופ"ק - קרטל המדינות המייצאות נפט, האחראי לכ-40% מהנפט בעולם - שואב נפט כמעט במלוא התפוקה. במצב זה, נראה כי אופ"ק לא יוכל לחפות על הפרעות באספקה באזורים אחרים בעולם, וכל פגיעה שכזו באספקה עשויה להקפיץ את המחירים, לפחות באופן זמני.



בשבוע החולף, פגעה הפסקת חשמל בייצוא הנפט העיראקי למשך יום שלם, והפגנות גדולות פגעו בתפוקה באקוודור. רויאל דאץ' של הקטינו את הייצור בניגריה, על רקע מתיחות אזורית במדינה, ובים הצפוני נאלצה החברה לעצור את הייצור בחלק מאסדותיה למשך חמישה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully