וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקסוס מנסה לבלום צניחה של 46% במניה מתחילת החודש: העלתה את תחזית 2005 ועברה לרווח תפעולי

שירלי יום-טוב

25.8.2005 / 15:15

נקסוס הקדימה ב-3 ימים את פרסום הדו"חות כדי לשדר מסר מרגיע; יוסי בן שלום, היו"ר: "כל מה שאני יכול לעשות זה להצטער על כך שאנשים מוכרים בפאניקה; נשקול להגדיל החזקתינו בחברה"



ברק דותן ויוסי בן שלום, מחברת ההשקעות DBSI, בטח לא ציפו שמניית נקסוס (NXTSF.OB) - החברה שבשליטתם - תצנח כמו אבן בתוך פחות מחודש. בתחילת אוגוסט ביצעה החברה איחוד מניות שהביא את המניה למחיר של 11 דולר. היום המניה נמצאת במחיר של 5.9 דולרים - צניחה של 46%.



"זה סוד בעיני", אומר היום בן שלום, יו"ר החברה, "אני לא יודע מי מוכר ואני מתמקד בביצועים של החברה. אולי מדובר בסחרני יום ספקולנטים שמתחילים לצאת מהמניה לקראת המעבר הצפוי שלנו לנאסד"ק, אולי זה בגלל שמשקיעים מוסדיים מקבלים החלטות לאט ולכן הם לא נכנסו עדיין, אבל אני לא יודע. כל מה שאני יכול לעשות זה להצטער על כך שאנשים מוכרים בפאניקה. עוד משהו שיכולתי לעשות זה להקדים את פרסום דו"חות הרבעון השני להיום, ולא להמתין ליום שני".



נקסוס, שכוללת את פעילות החברות שגריר ופוינטר, דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון השני של 2005. למי שמנסה להבין לאן נעלמו בדרך דו"חות הרבעון הראשון, נאמר שהחברה "דילגה" עליהם. נקסוס נסחרת עדיין ברשימת הבולטין בורד בה מחויבות החברות בדיווח חצי שנתי. לקראת המעבר לנאסד"ק - בן שלום מדבר על כך שזה צפוי לקרות תוך שבועיים - החליטה החברה לאמץ שקיפות רבה יותר ולדווח ברמה רבעונית.



אחת הסיבות להקדמת מועד פרסום התוצאות היא שלנקסוס יש כמה בשורות. החברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית שלה ועברה מוקדם מהצפוי לרווח תפעולי. השורה התחתונה עדיין שלילית בשל מחיקות מוניטין והוצאות חד פעמיות, אך בן שלום חוזר היום על תחזית למעבר לרווח נקי חשבונאי במחצית השנייה של 2006.



ברבעון השני איחדה נקסוס לראשונה את תוצאותיה של חברת שגריר שנרכשה בפברואר האחרון. המהלך הוביל להכנסות של 10.1 מיליון דולר כאשר ההשוואה לרבעון המקביל מיותרת, מכיוון שאין קשר בין נקסוס של היום לנקסוס של השנה שעברה. במחצית הראשונה של השנה נרשמו הכנסות של 16.6 מיליון דולר ובן שלום אומר שגם לפוינטר יש תרומה בכך מאחר והיא צומחת בקצב שנתי של 20%.



"אם שגריר היתה איתנו גם בחודשיים הראשונים של השנה היינו צומחים בקצב של הכנסות של 40 מיליון דולר השנה. מכיוון שרכשנו אותה בסוף פברואר, אנחנו מדברים כרגע על הכנסות של 35 מיליון דולר ב-2005 - 2 מיליון דולר מעל לתחזית הקודמת שסיפקנו", אומר בן שלום. הכנסות אלה יעידו על צמיחה של יותר מפי שלושה ביחס ל-2004.



ברבעון השני עברה נקסוס לרווח תפעולי של חצי מיליון דולר ובמחצית הראשונה היה ההפסד התפעולי כ-900 אלף דולר. בן שלום מדבר כעת על מעבר לרווח תפעולי שנתי כבר השנה. הוא יהיה אמנם סמלי, ברמה של כ-150 אלף דולר, אך זה טוב יותר מהתחזית הקודמת להפסד תפעולי שנתי ומעבר לרווחיות תפעולית רק בשנה הבאה.



בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 480 אלף דולר ובמחצית הראשונה היה ההפסד 2.4 מיליון דולר. "אני צופה שזה ילך וישתפר ואנחנו עדיין מדברים על מעבר לרווח נקי במחצית השניה של 2006", אומר בן שלום.



נקסוס ביצעה בתחילת החודש איחוד מניות ביחס גבוה למדי לפיו כל 100 מניות הפכו למניה אחת. כך יצא שבלילה אחד נקסוס עלתה כמה דרגות למעלה, עם מחיר מניה של חברה "מכובדת". "אנחנו משלמים מחיר מאוד יקר על זה שביצענו את איחוד המניות אבל רצינו להיות במחיר נורמלי. רצינו להיות בטריטוריה כזו שמתאימה לחברה שפונה למשקיעים מוסדיים. בארה"ב יש מוסדיים שלא מסתכלים על מניות במחיר הנמוך מ-5 דולרים", אומר בן שלום.



בן שלום הוסיף ש-DBSI, המחזיקה כיום כ-30% מנקסוס, שוקלת להגדיל את החזקתה בחברה כדי לנצל את החולשה במניה. "כמי שמאמין בחברה הזו אני אמליץ לשקול את זה בחיוב בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully