וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי מעדכנים את מחיר היעד של כי"ל ל-20 שקל: ברבעון השלישי תורגש הירידה בהוצאות ההובלה

רם דגן

25.8.2005 / 15:32

מעריכים שהירידה במחירי התובלה הימית יחסכו לכי"ל עשרות מיליוני דולרים בשנה; מחיר האשלג צפוי להמשיך ולעלות לרמה של 250 דולר עד 2007



יומיים לאחר פרסום דו"חות הרבעון השני מעדכן האנליסט יובל זעירא מאי.בי.אי את מחיר היעד של לרמה של 20 שקל למניה, הגבוה בכ-18% ממחיר השוק, ומשמר לה את המלצת ה"קנייה". באופן כללי מביע האנליסט שביעות רצון מן הדו"חות, למרות שהחברה לא הצליחה לחזור על שולי הרווח הגולמי שהציגה ברבעון הראשון של השנה, ואף סבלה מירידה בכמות הדשנים ומעכבי הבעירה שמכרה בתקופה.



סך ההכנסות של כי"ל עלו ברבעון השני ב-15.2%, וזאת בעיקר הודות לעלייה במחירי המוצרים כתוצאה מעליות המחירים שנרשמות בתקופה האחרונה בשוק האשלג. באשר לשולי הרווח הגולמי, אלו הסתכמו ברבעון ב-38.3% - שיפור לעומת שוליים של 34.5% ברבעון המקביל - אולם ירידה לעומת שולי רווח של 39.3% אשר הציגה החברה ברבעון הראשון של השנה. זעירא מסביר כי הנסיגה בשולי הרווח נבעה בעיקרה מהתייקרות מחירי חומרי הגלם המשמשים את כי"ל, כמו גם התייקרות מחירי האנרגיה, בעיקר על רקע עליית מחיר הנפט בעולם.



השיאים שנרשמו בחודשים האחרונים במחירי האשלג היו מן הגורמים המרכזיים לדחיפה של הכנסות כי"ל. כיום עומד מחיר המכירה של טון אשלג על כ-220 דולר. אומנם מדובר בשיא נומינלי, אולם על סמך מחקר שמציגים באי.בי.אי, מדובר במחיר שרחוק מן השיא הריאלי. על סמך הערכות טכניות חוזרים באי.בי.אי על הערכה, כי מחיר האשלג צפוי להגיע עד 2007 לרמה של 250 דולר לטון, מה שמבטיח לכי"ל הכנסות גבוהות יותר פר מוצר.



עוד מציינים היום בגוף הפיננסי המקומי, כי חברת הכימיקלים הישראלית צפויה ליהנות בתקופה הקרובה מירידה במחירי ההובלה הימית אשר הרקיעו בשנים האחרונות. הוצאות ההובלה הימית מהוות מרכיב משמעותי בהוצאות המכירה של כי"ל והן מגיעות לרמה של כ-74% מסך הוצאות המכירה ו-12% מסך המכירות. לאחר הגיאות שנרשמה בשנים האחרונות בענף, בעיקר לאור מחסור בהיצע ספינות תובלה וצמיחת הביקוש העולמי, נרשמת לאחרונה הפוגה, כאשר עם הגדלת היצע צי הספינות, כמו גם התמתנות הביקושים, נרשמת ירידת מחירים. דו"חות הרבעון השני של כי"ל לא הביאו לידי ביטוי את המהלך הזה, וזעירא חוזה, כי החל מן הרבעון השלישי של השנה תורגש ההשפעה הזו באופן ניכר יותר, וכי כי"ל צפויה להפחית את הוצאות התובלה הימית בעשרות מיליוני דולרים ולהחזיר אותן לרמות של 2003.



עוד מציין האנליסט את הפריסה הגיאוגרפית הנוחה של כי"ל בעולם. העובדה שבתקופה האחרונה נרשמת הסטת ביקושים לשוק ההודי והסיני דווקא מיטיבה עם החברה - כך לדעתו של האנליסט. הקרבה הגיאוגרפית, באופן יחסי, של נמל אילת לנמלי הודו, הופכת את הובלת האשלג מישראל להודו לאחת הדרכים המהירות בעולם. כמו כן מצין זעירא, כי בשוק הסיני צפויה כי"ל ליהנות מהמשך מהלך עליית המחירים.



באשר לפעילות הברום של החברה מעריכים היום באי.בי.אי, כי למרות הירידה במכירות מעכבי הבעירה שנובעות בעיקר מחולשה בתחום המעגלים המודפסים, תחזור החברה להציג נתונים מעודדים יותר בעתיד, בעיקר על רקע התאוששות בסקטור הנזכר.



בצד הפיננסי יותר צופים באי.בי.אי כי כי"ל תרשום ב-2005 רווח של כ-395 מיליון דולר, שיגדל ל-400 מיליון בשנה הבאה. תחזית זו משקפת לכי"ל מכפיל רווח נוכחי של 12.2 ל-2005 ו-11 ל-2006. זעירא מסביר, כי היות וכי"ל אינה חברת צמיחה, וכי היא לא צפויה לרשום בעתיד הקרוב שיפור משמעותי בכמות המכירות, או חדירה לשווקים חדשים, שהרי יש להעניק לה מכפיל של בין 12 ל-13, מה שמשקף לחברה שווי של כ-19-20 שקל למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully